Μιλάμε για φωτογραφία του 1996! Πριν 13 χρόνια (τότε ήμουν 20 μόλις ετών) ;-) ;-)
Κοιτάζοντας αυτήν την φωτογραφία και τις υπόλοιπες της περιόδου αυτής, βλέπω ότι είχα φωτογραφίσει πολύ πιο ενδιαφέρουσες εικόνες από ότι φωτογραφίζω τον τελευταίο καιρό..
και σκεφτόμουν.. οι εικόνες αυτές είναι όμορφες επειδή είναι "εξωτικές", π.χ. επειδή φαίνονται άλλης εποχής; Γιατί πρόσφατες φωτογραφίες μου δεν είναι τόσο εντυπωσιακές; Δεν έχω τα κατάλληλα θέματα γύρω μου; Έχω αλλάξει τον τρόπο που τραβάω;
Πρόσφατα αγόρασα την D700 της Nikon (full-frame digital).. και σκέφτομαι ότι η συγκεκριμένη φωτογραφία είναι τραβηγμένη από φθηνή SRL (Minolta X9/X300s με απλό φακό 50mm/1.8) με χαμηλό φωτισμό (απόγευμα), σε τραίνο που κουνάει και με φίλμ TMAX400 -> pushed @ 1600ASA, ανοικτό διάφραγμα με λίγο βάθος πεδίου. Μια καλή ψηφιακή μηχανή όπως η D700 που απέκτησα πρόσφατα μπορεί να έχει τέτοια αποτελέσματα (που έχει χαμηλό θόρυβο στα 6400asa κλπ κλπ);
Για το σύνολο των φωτογραφιών σου στο παρόν δεν ξέρω, αλλά ξέρω ότι έχω δει αρκετές καλές φωτογραφίες σου στο blog που έχεις βγάλει πρόσφατα. Η αλήθεια όμως είναι ότι βλέποντας το κοντάκτ σου από το τραίνο στην Ρουμανία είχες κάνει πολλές εξαιρετικές λήψεις εκεί. Αυτό που κυρίως είδα στις φωτογραφίες σου στο κοντάκτ είναι μια εξαιρετική αμεσότητα με τους ανθρώπους που φωτογραφίζεις η οποία αποτυπώνεται και στις φωτογραφίες σου. Μέσα στα πολύ πειθαρχημένα κάδρα διαφαίνεται ότι είναι τραβηγμένες από έναν άνθρωπο γεμάτο ενθουσιασμό (και ξέρεις πως αυτά δεν τα λέω για να τα λέω). Δεν μπορώ να κάνω σύγκριση με το τώρα γιατί δεν έχω πλήρη εικόνα των λήψεών σου όμως νομίζω ότι κυριότερος λόγος (έχοντας δεδομένες τις γνώσεις βέβαια και την εμπειρία) είναι η ύπαρξη η μη ενθουσιασμού. Τουλάχιστον αυτό νομίζω εγώ. Όσον αφορά στο θέμα των μηχανών, το έχουμε πει και παλιότερα. Η μηχανή ελάχιστο ρόλο παίζει για το αποτέλεσμα. Ακόμα πιο ελάχιστες είναι οι φορές που είναι απαραίτητες οι ευκολίες που σου παρέχει μια καλή μηχανή. Και εγώ συνεχίζω να επιμένω πως το σημαντικότερο όλων είναι το καδράρισμα.
Παλαιότερα μου φαίνεται ότι ήταν πιο εύκολο να φωτογραφίσεις όταν το internet δεν ήταν τόσο διαδεδομένο.. τώρα ο κόσμος είναι πολύ επιφυλακτικός, νομίζει ότι φωτογραφίζοντάς τον μετά εσύ θα βγάλεις χρήματα από την φωτογραφία του ή ότι θα τον δημοσιεύσεις στο internet και φοβάται.
Πας σε μια πορεία και φοβάσαι να βγάλεις μηχανή να φωτογραφίσεις.. νομίζουν ότι είσαι ρουφιάνος.. κλπ κλπ...
Γενικά έχει αλλάξει συμπεριφορά ο κόσμος όταν βλέπει κάποιον που κρατάει ή σηκώνει μια φωτογραφική μηχανή και αυτό επηρεάζει την φωτογραφία.
Αλήθεια ε; Εγώ πάλι από την άλλη έχω την εντύπωση ότι η έξαρση των ψηφιακών μηχανών και το συνακόλουθο γεγονός ότι ο καθένας έχει από μια μηχανή, και συνέχεια θα δεις πια ανθρώπους να τραβάνε φωτογραφίες, έχει βοηθήσει πολύ την κατάσταση. Γιατί τώρα πια ο κόσμος νομίζω ότι είναι τόσο εξοικειωμένος με την παρουσία του φακού που δεν σου δίνει σημασία. Σου λέει, ακόμη ένα σπουδαστής φωτογραφίας, ένας ερασιτέχνης, ένα ψώνιο τελοσπάντων που πήρε μια μηχανή και τραβάει. Ο καθένας κρατάει μια μεγάλη DSLR και δεν σου κάνει εντύπωση. Θέλω να πω ότι εγώ που έχω και χρησιμοποιώ εδώ και 10 χρόνια την Eos1, στις αρχές όταν την παρουσίαζα φάνταζε πολύ ογκώδης και με κοιτάζανε με ένα ύφος "αυτός τι κάνει τώρα εδώ;", ενώ τώρα είμαι ακόμη ένα "ψώνιο" που κανείς δεν του δίνει σημασία. Μπορεί βέβαια επίσης να παίζει και έναν πολύ μεγάλο ρόλο και η όποια εμπειρία έχω αποκτήσει τώρα η οποία μου δίνει παράλληλα κι ένα θάρρος. Παρολαυτά καταλαβαίνω τι εννοείς μιας και εσύ ζητάς την άδεια για να φωτογραφίσεις και εκεί όντως πρέπει να υπάρχει δημιουργηθεί μια έντονη καχυποψία. Η αλήθεια μάλιστα βλέποντας τα κοντάκτ σου από την πρώτη στιγμή θαύμασα την αμεσότητα και την οικειότητα που καταφέρνεις να δημιουργείς και το γεγονός ότι είχες κάνει μέσα σε μία μόνο διαδρομή τόσα πολλά (και παράλληλα τόσο ωραία) πορτραίτα. Σχετικά πάντως με τις πορείες το καταλαβαίνω, είναι αλήθεια αυτό. (Όχι βέβαια ότι και παλιότερα όμως δεν ήταν έτσι.)
Παρεμπιπτόντως και το νέο πορτραίτο είναι υπέροχο. (Να δω πότε επιτέλους θα μάθω και εγώ βασικές λειτουργίες επεξεργασίας και διόρθωσης φωτογραφιών στο photoshop. Τόσα χρόνια 5-6 πράγματα χρησιμοποιώ...)
ΥΓ: Καλορίζικη και η νέα σου μηχανή και καλές λήψεις! :)
Με την φίλη που έφτιαξε το χαρακτικό σχολιάζαμε ότι το χέρι που κρύβει το πρόσωπο διαφοροποιεί εντελώς αυτή με τις υπόλοιπες εικόνες.. άντε καλή χρονιά!
Εξαιρετικό πορτραίτο. Καδράρισμα, φωτισμός, εστίαση, όλα άριστα. Από τις καλύτερές σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλάμε για φωτογραφία του 1996! Πριν 13 χρόνια (τότε ήμουν 20 μόλις ετών) ;-) ;-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοιτάζοντας αυτήν την φωτογραφία και τις υπόλοιπες της περιόδου αυτής, βλέπω ότι είχα φωτογραφίσει πολύ πιο ενδιαφέρουσες εικόνες από ότι φωτογραφίζω τον τελευταίο καιρό..
και σκεφτόμουν.. οι εικόνες αυτές είναι όμορφες επειδή είναι "εξωτικές", π.χ. επειδή φαίνονται άλλης εποχής; Γιατί πρόσφατες φωτογραφίες μου δεν είναι τόσο εντυπωσιακές; Δεν έχω τα κατάλληλα θέματα γύρω μου; Έχω αλλάξει τον τρόπο που τραβάω;
Πρόσφατα αγόρασα την D700 της Nikon (full-frame digital).. και σκέφτομαι ότι η συγκεκριμένη φωτογραφία είναι τραβηγμένη από φθηνή SRL (Minolta X9/X300s με απλό φακό 50mm/1.8) με χαμηλό φωτισμό (απόγευμα), σε τραίνο που κουνάει και με φίλμ TMAX400 -> pushed @ 1600ASA, ανοικτό διάφραγμα με λίγο βάθος πεδίου. Μια καλή ψηφιακή μηχανή όπως η D700 που απέκτησα πρόσφατα μπορεί να έχει τέτοια αποτελέσματα (που έχει χαμηλό θόρυβο στα 6400asa κλπ κλπ);
giati megalwnume kai allazume gwnies kai blemmata...
ΑπάντησηΔιαγραφήan ki esy de megalwneis toso poli
kapou kapou allotriwnesai omws opws oloi...
Για το σύνολο των φωτογραφιών σου στο παρόν δεν ξέρω, αλλά ξέρω ότι έχω δει αρκετές καλές φωτογραφίες σου στο blog που έχεις βγάλει πρόσφατα. Η αλήθεια όμως είναι ότι βλέποντας το κοντάκτ σου από το τραίνο στην Ρουμανία είχες κάνει πολλές εξαιρετικές λήψεις εκεί. Αυτό που κυρίως είδα στις φωτογραφίες σου στο κοντάκτ είναι μια εξαιρετική αμεσότητα με τους ανθρώπους που φωτογραφίζεις η οποία αποτυπώνεται και στις φωτογραφίες σου. Μέσα στα πολύ πειθαρχημένα κάδρα διαφαίνεται ότι είναι τραβηγμένες από έναν άνθρωπο γεμάτο ενθουσιασμό (και ξέρεις πως αυτά δεν τα λέω για να τα λέω). Δεν μπορώ να κάνω σύγκριση με το τώρα γιατί δεν έχω πλήρη εικόνα των λήψεών σου όμως νομίζω ότι κυριότερος λόγος (έχοντας δεδομένες τις γνώσεις βέβαια και την εμπειρία) είναι η ύπαρξη η μη ενθουσιασμού. Τουλάχιστον αυτό νομίζω εγώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσον αφορά στο θέμα των μηχανών, το έχουμε πει και παλιότερα. Η μηχανή ελάχιστο ρόλο παίζει για το αποτέλεσμα. Ακόμα πιο ελάχιστες είναι οι φορές που είναι απαραίτητες οι ευκολίες που σου παρέχει μια καλή μηχανή. Και εγώ συνεχίζω να επιμένω πως το σημαντικότερο όλων είναι το καδράρισμα.
Καταρχήν ευχαριστώ για τα σχόλια..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαλαιότερα μου φαίνεται ότι ήταν πιο εύκολο να φωτογραφίσεις όταν το internet δεν ήταν τόσο διαδεδομένο.. τώρα ο κόσμος είναι πολύ επιφυλακτικός, νομίζει ότι φωτογραφίζοντάς τον μετά εσύ θα βγάλεις χρήματα από την φωτογραφία του ή ότι θα τον δημοσιεύσεις στο internet και φοβάται.
Πας σε μια πορεία και φοβάσαι να βγάλεις μηχανή να φωτογραφίσεις.. νομίζουν ότι είσαι ρουφιάνος.. κλπ κλπ...
Γενικά έχει αλλάξει συμπεριφορά ο κόσμος όταν βλέπει κάποιον που κρατάει ή σηκώνει μια φωτογραφική μηχανή και αυτό επηρεάζει την φωτογραφία.
Αλήθεια ε; Εγώ πάλι από την άλλη έχω την εντύπωση ότι η έξαρση των ψηφιακών μηχανών και το συνακόλουθο γεγονός ότι ο καθένας έχει από μια μηχανή, και συνέχεια θα δεις πια ανθρώπους να τραβάνε φωτογραφίες, έχει βοηθήσει πολύ την κατάσταση. Γιατί τώρα πια ο κόσμος νομίζω ότι είναι τόσο εξοικειωμένος με την παρουσία του φακού που δεν σου δίνει σημασία. Σου λέει, ακόμη ένα σπουδαστής φωτογραφίας, ένας ερασιτέχνης, ένα ψώνιο τελοσπάντων που πήρε μια μηχανή και τραβάει. Ο καθένας κρατάει μια μεγάλη DSLR και δεν σου κάνει εντύπωση. Θέλω να πω ότι εγώ που έχω και χρησιμοποιώ εδώ και 10 χρόνια την Eos1, στις αρχές όταν την παρουσίαζα φάνταζε πολύ ογκώδης και με κοιτάζανε με ένα ύφος "αυτός τι κάνει τώρα εδώ;", ενώ τώρα είμαι ακόμη ένα "ψώνιο" που κανείς δεν του δίνει σημασία. Μπορεί βέβαια επίσης να παίζει και έναν πολύ μεγάλο ρόλο και η όποια εμπειρία έχω αποκτήσει τώρα η οποία μου δίνει παράλληλα κι ένα θάρρος. Παρολαυτά καταλαβαίνω τι εννοείς μιας και εσύ ζητάς την άδεια για να φωτογραφίσεις και εκεί όντως πρέπει να υπάρχει δημιουργηθεί μια έντονη καχυποψία. Η αλήθεια μάλιστα βλέποντας τα κοντάκτ σου από την πρώτη στιγμή θαύμασα την αμεσότητα και την οικειότητα που καταφέρνεις να δημιουργείς και το γεγονός ότι είχες κάνει μέσα σε μία μόνο διαδρομή τόσα πολλά (και παράλληλα τόσο ωραία) πορτραίτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά πάντως με τις πορείες το καταλαβαίνω, είναι αλήθεια αυτό. (Όχι βέβαια ότι και παλιότερα όμως δεν ήταν έτσι.)
Παρεμπιπτόντως και το νέο πορτραίτο είναι υπέροχο. (Να δω πότε επιτέλους θα μάθω και εγώ βασικές λειτουργίες επεξεργασίας και διόρθωσης φωτογραφιών στο photoshop. Τόσα χρόνια 5-6 πράγματα χρησιμοποιώ...)
ΥΓ: Καλορίζικη και η νέα σου μηχανή και καλές λήψεις!
:)
εξαιρετική! Έχεις αιχμαλωτίσει σε μία φωτογραφία πολλές εικόνες. Τουλάχιστον αυτό "βλέπω" εγώ.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Λυδήριος
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε την φίλη που έφτιαξε το χαρακτικό σχολιάζαμε ότι το χέρι που κρύβει το πρόσωπο διαφοροποιεί εντελώς αυτή με τις υπόλοιπες εικόνες.. άντε καλή χρονιά!