Στο FNAC, στο The Mall, Μαρούσι, Αθήνα γίνεται η έκθεση φωτογραφίας "Παναμάς 2005: Η ανθρωπολογία της φωτογραφίας" του Γιάννη Τζώρτζη με διάρκεια: 24/2-13/4/07. Το 11λεπτο βιντεάκι είναι από τα εγκαίνια της έκθεσης.
Παναμάς 2005: Η ανθρωπολογία της φωτογραφίας:
"Ένας θησαυρός από ανθρώπινες εικόνες είναι ο σύγχρονος Παναμάς. Ποικιλομορφία, αρμονική πολυφωνία, πολιτιστική διαφορά. Ο Γιάννης Τζώρτζης, διεκδικεί με τη φωτογραφική κάμερα ένα κομμάτι αυτού του θησαυρού. Οι άνθρωποι του Παναμά κοιτούν με ειλικρίνεια το φακό του. Οι Ινδιάνοι, οι Kuna, οι Embera, οι Wounaan, οι Ngobe-Bugle, οι κάτοικοι της πρωτεύουσας Panama City και των παραμυθένιων κοραλλιογενών νησιών Bocas del Toro, παραδίδονται με αφοπλιστικό χαμόγελο. Η ματιά τους ταξιδεύει στη μακρινή Αθήνα, ζωντανή, ευαίσθητη, διεισδυτική. Μπορείτε να την ακουμπήσετε σε μια έκθεση άμεση, φωτογραφική και ανθρωπολογική στο περιεχόμενο.» (Dr Dimitrios Theodossopoulos - Head of Education, Department of Arhaeology & Anthropology, University of Bristol)
Ο Γιάννης Τζώρτζης είναι μέλος της Royal Photographic Society of Great Britain (RPS) και του Φωτογραφικού Κύκλου. Του έχουν απονεμηθεί τα βραβεία: RPS Travelling Photographer of the Year 1993, Jessop Group/Solihull Centre 1996 και 1997, της εφημερίδας «Το Βήμα» και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού 1998. Διακρίθηκε στο 18o Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας «Photosynkyria 2006» του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης."
Ο Γιάννης Τζώρτζης είναι μέλος της Royal Photographic Society of Great Britain (RPS) και του Φωτογραφικού Κύκλου. Του έχουν απονεμηθεί τα βραβεία: RPS Travelling Photographer of the Year 1993, Jessop Group/Solihull Centre 1996 και 1997, της εφημερίδας «Το Βήμα» και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού 1998. Διακρίθηκε στο 18o Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας «Photosynkyria 2006» του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης."
Σημείωση: Οι φωτογραφίες που έχω βάλει εδώ είναι λεπτομέρειες από τις φωτογραφίες της έκθεσης, φωτογραφημένες με την ψηφιακή φωτογραφικη μηχανή της βιντεοκάμερας. Στην έκθεση θα δείτε τις φωτογραφίες ολόκληρες και στην πραγματική ποιότητά τους.
Πολύ ωραίος άμεσος και ζωντανός τρόπος για να παρουσιάσεις μια φωτογραφική έκθεση μέσα σε μόνο λίγα λεπτά βίντεο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σκεφτείς ότι δεν είχα σκοπό να κινηματογραφίσω την εκδήλωση. Βρέθηκα στα εγκαίνια και εντελώς τυχαία είχα την βιντεοκάμερα μαζί μου. Δεν περίμενα ότι θα είχε εκτός των εγκαινίων και παρουσιάση/ομιλία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκεί που παρακολουθούσα μου ήρθε η ιδέα να βιντεοσκοπήσω την ομιλία. Αν προσχεδίαζα την βιντεοσκόπηση θα ήμουν εκεί με τον τρίποδα και θα είχα καλύτερες λήψεις.
Γενικά πειραματίζομαι με το μοντάζ και την λήψη βίντεο.. και όλο αυτό το projectάκι ήταν κάτι σαν άσκηση.
Γενικά η έκθεση είναι καλή, αλλά όπως λέω και στο τέλος, θα πρέπει να γίνεται παράλληλη έκθεση και στο internet. Ή να υπάρχει στο χώρο της έκθεσης ένας υπολογιστής όπου όποια στιγμή και να έρθεις να μπορείς να δεις το βίντεο των εγκαινίων, παλαιότερες δουλειές του φωτογράφου και να μπορείς να αφήνεις σχόλια ηλεκτρονικά.
Αυτά είπα και στον Γιάννη όταν του έδωσα το βίντεο αυτό και από κοντά.
Η φωτογραφία είναι μια τέχνη που μπορείς εύκολα να την εκθέσεις μέσω υπολογιστών. Αυτό δεν μπορεί να γίνει π.χ. με την ζωγραφική, γλυπτική κλπ..
Αν κάνεις καμιά έκθεση φωτογραφία και οργανώσεις τίποτα εγκαίνια κάλεσέ με να σε βιντεοσκοπήσω ;-).
ρε μαλάκα...ΤΙ ΛΕΤΕ???..ακουτε τι λετε???...ΕΙΣΤΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ!!!!!!/ ..ελληναράδες...ήθελα να ξερα το ελληνικό πνευμα..πού λεχει πάει...χαμένο!!...Ηλίθιοι!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμος
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορώ να καταλάβω το ασυνάρτητο σχόλιό σου αλλά και για ποιο λόγο βρίζεις.
Καλούτσικες οι φωτογραφίες του Τζώρτζη - λίγο παραπάνω "φορμαλιστικές" (όπως λες σε άλλο σου post) απ' όσο πρέπει και λίγο εύκολες. Αλλά η εισαγωγή που κάνει η κυρία της fnac και τα σχόλια των θεατών είναι επιεικώς απαράδεκτα και εντελώς γελοία. Πολύ γέλιο, όμως...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν το παραπάνω υβριστικό σχόλιο αναφέρεται σ' αυτό, θα τολμούσα να συμφωνήσω (και δεν είναι στο στυλ μου να βρίζω).
@sg
ΑπάντησηΔιαγραφήνα φανταστείς ότι στην γυναίκα που μιλάει έκοψα στο βίντεο κάποια λάθη που ανέφερε για την ζωή του Kertesz (για να μην γίνει ρεζίλι).
Γενικά δεν μου αρέσει άτομα να το παίζουν "ειδήμονες".
Κάποιες από τις φωτογραφίες του Γιάννη τις θεωρώ ενδιαφέρουσες. Σκέψου ότι αυτή η έκθεση είναι από ένα ταξίδι μόνο και όχι έκθεση του συνόλου του έργου του.
Εγώ διαφωνώ με την εμμονή στην χρήση του πανοραμικού. Ο Γιάννης τραβάει από ότι κατάλαβα 35mm και μετά κόβει την φωτογραφία για να γίνει πανοραμική.. δηλ. τραβάει την φωτογραφία με προοπτική να την κόψει ως πανοραμική.
Τι, "ειδήμονες" ωρέ! Ειδήμων του κωμικοτραγικού, μπορεί, και πολύ της βάζω... :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος πάντων. Το κακό είναι ότι για τον Τζώρτζη το μόνο που μπόρεσα να βρω στο internet είναι κάτι λίγες διάσπαρτες αναφορές από δω και από κει αλλά σχεδόν καθόλου από τη δουλειά του. Η εμμονή στο πανοραμικό δεν με ενοχλεί τόσο. Το να βγάζεις σε 35mm και μετά να το κόβεις, βέβαια, με ξενίζει λίγο, (δεν μπορεί να αγοράσει μια ορίτζιναλ πανοραμική μηχανή, άραγε;) άλλα πάλι, αυτό που με ενοχλεί περισσότερο είναι ο άκρατος φορμαλισμός πρώτου επιπέδου. Ε, πώς να το κάνουμε, όταν κάποιος είναι ώριμος φωτογράφος, δεν μετατρέπει σε όρθια πανοραμική μια φωτογραφία επειδή ο φωτογραφιζόμενος ιθαγενής κρατάει όρθια ένα κοντάρι...
(2η φωτογραφία, εδώ:
http://www.eurocharity.org/en/article.php?article_id=785
)
Είναι λίγο "εύκολο" και κιτς.
@sg
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είμαι σίγουρος αν ο Γιάννης έχει πανοραμική μηχανή.
Μια πανοραμική μηχανή εκτός από πολύ ακριβή έχει πολλά μειονεκτήματα. Π.χ. οι φορείς για μηχανήματα σάρωσης φιλμ ή μεγεθυντήρες υποστηρίζουν κυρίως τα "στάνταρντ" φορμάτ όπως 35mm ή 6x6 κλπ.
Του έχω προτείνει του Γιάννη να ανεβάζει την φωτογραφική του δουλειά στο internet.
Όμως ο ίδιος έχει εκδώσει διάφορα βιβλία με φωτογραφίες του.. και ίσως προτιμάει οι φωτογραφίες του να εκδίδονται σε βιβλία. Αν πας σε κανένα μεγάλο βιβλιοπωλείο βρεις βιβλία του.
Εγώ προσωπικά θεωρώ το internet ιδανικό χώρο για έκθεση / παρουσίαση φωτογραφιών.. αν και το template στο blogger που χρησιμοποιώ στο blog δεν με ενθουσιάζει πολύ.
Ο Ριβέλλης αγαπά πολύ το πανοραμικό και ίσως ο Γιάννης να έχει επηρεαστεί από αυτόν (ως μαθητής του).