20071122

15-Οκτ-2007: Μόσχα, Αγορά δίπλα στο μετρό Petrovsko-Razumovskaya, Ρωσία.

Όλες οι φωτογραφίες αυτές είναι από την υπαίθρια αγορά που βρίσκεται δίπλα στο μετρό Petrovsko Razumovskaya της Μόσχας. Οι πρώτες 4 φωτογραφίες (από τις 7) μου φαίνονται πιο ενδιαφέρουσες, Το "ψηφιακό contact sheet" του συγκεκριμένου φιλμ που επιλέχθηκαν οι φωτογραφίες είναι το παρακάτω:
Βέβαια έχει περάσει λίγος καιρός από τότε που τράβηξα τις φωτογραφίες αυτές και είμαι ακόμη συναισθηματικά δεμένος. Αυτό το συναισθηματικό δέσιμο δυσκολεύει την επιλογή των καλύτερων φωτογραφιών και έτσι δημοσίευσα 7 στο σύνολο (πολλές δηλαδή!). Γενικά είναι πολύ αισιόδοξο να επιλέξεις/βρεις 7 καλές φωτογραφίες ανάμεσα από τις 36 που περιέχει ένα φιλμ!

13 σχόλια:

  1. Δεν μπορώ να κρίνω καλλιτεχνικά τις φωτογραφίες σου (έχω ασχοληθεί ελάχιστα με τη φωτογραφία) η τελευταία όμως μου άρεσε πολύ, σαν να ήσουν μέσα στον καθρέφτη και να φωτογράφιζες το θεατή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ξεκινάω από τις φωτογραφίες που επέλεξες γιατί έχεις μια φωτογραφία στο κοντάκτ -η τελευταία- που είναι υπέροχη! Γιατί δεν την διάλεξες;
    Στην προηγούμενη από αυτήν, ο τύπος στα αριστερά που δεν ανοίγει το στόμα του μου αρέσει περισσότερο αλλά αυτό είναι ασήμαντη λεπτομέρια. Νομίζω ότι αυτή είναι από τις πιο ωραίες του φίλμ.

    Ωραία πορτραίτα βγάζεις. Πάντως μου άρεσε πολύ και η προτελευταία από αυτές που επέλεξες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το κοντάκτ αυτό πώς το κάνεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Tertuliano Máximo Afonso

    Η προτελευταία/τελευταία αν θυμάμαι καλά είναι λίγο ανεστίαστες, παρόλο που δεν φαίνεται στο contact (πρέπει να ξανακοιτάξω τις σκαναρισμένες εικόνες όταν πάω σπίτι).

    Στην προτελευταία μου αρέσει ο τύπος στην μέση αλλά δεν μου αρέσει η έκφραση του τύπου δεξιά.

    Στην τελευταία δεν μου αρέσει ούτε η έκφραση του δεξιού, ούτε του αριστερού.

    Τα ψηφιακά contact sheets τα κάνω με το πρόγραμμα ACDSee.

    http://www.acdsee.com/

    Εσύ πιο πρόγραμμα χρησιμοποιείς για να βλέπεις τις φωτογραφίες σου στον Η/Υ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ τις βλέπω με το Πρόγραμμα προβολής εικόνων των Windows...
    Aυτό το πρόγραμμα που λες μπορείς να το κατεβάσεις κανείς δωρεάν από εκεί;

    Υποθέτω πρώτα έχεις σκανάρεις την κάθε φωτογραφία σου ξεχωριστά με άλλο πρόγραμμα και μετά φτιάχνεις το κοντάκτ.
    Αλήθεια σκανάρεις όλες τις φωτογραφίες σου; Ρωτώ γιατί μου φαίνεται λίγο χρονοβόρο αυτό μιας και ο συνολικός χρόνος του δικού μου σκαναρίσματος κάθε φωτογραφίας με το δικό μου σκάνερ (ένα παλιό Nikon Ls-2000) είναι πάνω-κάτω στα 4 με 5 λεπτά...

    Είναι τόσο χρονοβόρο που πια βαριέμαι αφόρητα να σκανάρω. Τα τελευταία 2 χρόνια έχουν μαζευτεί πόσα φιλμ δεν ξέρω που δεν έχω σκανάρει.
    Είναι ένα πρόβλημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. προτείνω να κλείσεις ένα χώρο μια μέρα (πχ στα εξάρχεια) και να μας δείξεις τις φωτό σου, ολοκληρωμένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. emena maresei i 2i i 4i kai i 6i
    ontws sta portraita eisai poli kalos...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @άμμος

    Η φωτογραφία μπορεί να φαίνεται ως ρεαλιστικό μέσο απεικόνισης της πραγματικότητα, αλλά στην πράξη δεν είναι.

    Ένας φωτογράφος προσπαθεί να τραβήξει εικόνες, που μπορούν να διαβάζονται με πολλούς τρόπους. Ο τρόπος που τραβάει ένας φωτογράφος και επιλέγει τις φωτογραφίες του, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό εκτός από τις εμπειρίες του και από την παιδεία του.. Όχι μόνο την οπτική, αλλά και με την ενασχόλησή του με άλλες μορφές τέχνης (όχι πάντα άμεσα σχετικές -- π.χ. τον κινηματογράφο -- αλλά και με άσχετες τέχνες όπως την λογοτεχνία, ζωγραφική, γλυπτική κλπ κλπ).

    Από εκεί και πέρα ο θεατής, για να μπορέσει και αυτός να απολαύσει ένα έργο πρέπει και αυτός να έχει παιδεία, εμπειρίες κλπ κλπ.

    @Tertuliano Máximo Afonso

    Εγώ σκανάρω όλα τα αρνητικά στην μέγιστη ανάλυση 5400dpi (έχω το Konica Minolta Dimage Scan Elite 5400 ), 16bits ανάλυση σε format .tif (72mbytes έχει κάθε εικόνα). Κατόπιν κάνω το contact sheet που βλέπεις και γράφω όλα αυτά σε ένα DVD (ένα 36άρι φιλμ σκαναρισμένο θέλει κάπου 2,5gbytes). Το αρχείο contact sheet το τυπώνω σε φωτογραφείο σε μέγεθος 25x25cm και στο τέλος το ριζόχαρτο με αρνητικά + DVD + τυπωμένο contact sheet μπαίνουν στο ντοσιέ των αρνητικών.

    @markos-the-gnostic

    Αν είναι να τα προβάλουμε στα Εξάρχεια, θα πρότεινα να κάναμε τις φωτογραφίες αφίσες και κατόπιν να κάνουμε αφισοκόλληση στους δρόμους.

    Πέρα της πλάκας.. νομίζω ότι ο καλύτερος τρόπος είναι το internet για να δείξεις τις φωτογραφίες σου. Δεν εξαρτάσαι από γκαλερίστες, από χώρους που θα πληρώσεις ενοίκιο.. Άσε που μέσα από το internet σε βλέπει σε βάθος χρόνου περισσότερος κόσμος από ότι να γίνει μια έκθεση σε κάποιο εκθεσιακό χώρο για 5-6 μέρες.

    @trakatruka

    Όταν τραβάω άλλο κόσμο πορτραίτα σου αρέσουν οι φωτογραφίες, όταν τραβάω εσένα πορτραίτα δεν σου αρέσουν τότε οι φωτογραφίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. όχι κατ ανάγκη σε γκαλερί, ακόμη και στο ΄σπίτι ενός φίλου ή σε κάποιο κατηλειμμένο σπίτι. εγώ το λέω για να υπάρχει ανθρώπινη επαφή. όχι μόνο ηλεκτρονική. αρκετά πια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @markos-the-gnostic

    Ναι συμφωνώ μαζί σου στο θέμα της επικοινωνίας.

    Το προηγούμενο Σάββατο παρεβρέθηκα στα "Χρυσοστόμεια XII" που έγιναν στο Χαλάνδρι.

    Εκεί παρουσίασα το βίντεο από τα φεστιβάλ πάλης (με λάδι) που γίνεται στην Ροδόπη και έχω ανεβάσει σε προηγούμενη ανάρτηση .

    Τα Χρυσοστόμεια (που παρεβρέθηκα πρώτη φορά το προηγούμενο Σάββατο -- χωρίς να γνωρίζω κανένα) γίνονται κάθε 1-2 μήνες σε κάποιο σπίτι (διαφορετικό κάθε φορά, που συνήθως το προσφέρει κάποιος από αυτούς που παρακολουθούν την εκδήλωση) από μια ομάδα φίλων (όχι διαδικτυακών μόνο). Εκεί γίνονται παρουσιάσεις διαφόρων θεμάτων (δες το σύνδεσμο παραπάνω να πάρεις μια ιδέα).

    Νομίζω ότι αυτά έχουν πιο ενδιαφέρον από όλα, παρά οι εκθέσεις κλπ κλπ..

    Την επόμενη φορά που θα γίνει τέτοια εκδήλωση θα σε ενημερώσω να έρθεις αν θες... μπορείς και εσύ (γιατί όχι) να παρουσιάσεις κανένα θέμα από το μεταπτυχιακό στην φιλοσοφία που έχεις κάνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ωραία πες μου όταν δείξεις κάτι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ καλές οι φωτογραφίες... Ναι, συμβαίνει κάποιες φορές σ΄ένα φιλμ να υπάρχουν αρκετές καλές και μετά για κάποια φιλμ να κάνουμε μια τρύπα στο νερό!

    Υπάρχουν χώροι που παραχωρούνται δωρεάν για έκθεση...

    Αισιοδοξόυμε να ανοίξουμε και το δικό μας κάποια στιγμή.

    (www.photo-ashinart.blogspot.com)

    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @Andreas Katsikoudis

    Γνωρίζω το χώρο Ash in Art παρόλο που δεν έχω έρθει ποτέ.

    Έχω κάνει έκθεση φωτογραφίας αλλά ώρες ώρες σκέφτομαι ο κόπος και τα χρήματα που πρέπει να πληρώσεις για να κάνεις καλά τυπώματα για να εκθέσεις για 5-10 μέρες αν αξίζει το κόπο (που τελικά θα δουν την έκθεση λίγοι άνθρωποι μόνο).

    Ωραίοι χώροι για έκθεση είναι ίσως μέρη όπως το Στέκι Μεταναστών, κανένα αντιρατσιστικό φεστιβάλ και οι αυτοδιαχειριζόμενοι χώροι. Δεν μου αρέσει η ιδέα να μπλέκεις με γκαλερίστες, όπου πολλές φορές πρέπει να νοικιάσεις τον χώρο.. κλπ κλπ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή