20090220

16-Δεκ-1996: Πορτραίτο κοπέλας - ταξιδεύοντας με τραίνο από Oradea -> Cluj, Ρουμανία.

Η συγκεκριμένη φωτογραφία είχε αρκετά τεχνικά προβλήματα όπως ότι το φιλμ είναι ελαφρά υποφωτισμένο (TMAX-400 πουσαρισμένο στα 1600ASA) και με υψηλή αντίθεση φωτισμού (δεξιά φως / αριστερά σκοτάδι). Για να μπορέσω να την διορθώσω την εικόνα δοκίμασα να την σκανάρω 3-4 φορές με διαφορετική έκθεση σκαναρίσματος ώστε τελικά να συνθέσω την παραπάνω εικόνα χρησιμοποιώντας αλγόριθμους HDR (high dynamic range). Η παραπάνω εικόνα είναι επιλογή από τις δύο φωτογραφίες που φαίνονται στην παρακάτω εικόνα:

3 σχόλια:

  1. Έγραψα και στα σχόλια της προηγούμενης φωτογραφίας ότι μου αρέσει πολύ και αυτή φωτογραφία. Ένα πολύ δυνατό της στοιχείο είναι η έντονη αλλά και πολύ διακριτική προοπτική της που δημιουργείται με την διαγώνια παράθεση των όγκων, του θολού ώμου στο πρώτο πλάνο, του κυρίως πορτραίτου και του θολού προσώπου του ανδρός πάνω δεξιά, του οποίου το σοβαρό ύφος ενισχύει το χαμόγελο της κοπέλας. Πολύ καλή.

    Αφιέρωσες μου φαίνεται εκείνη την μέρα του Δεκέμβρη του '96 (που εγώ βρισκόμουν σε ένα μαύρο στρατόπεδο του Σουφλίου...)
    ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ευχαριστώ για τα σχόλιά σου ;-)

    Και εγώ πρόσεξα την διαγώνια προοπτική όταν επέλεξα την φωτογραφία ;-)..

    Αυτή η εικόνα όπως και οι προηγούμενες μήπως μας φαίνονται όμορφες επειδή απλά είναι παλαιές/"vintage"?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ασφαλώς και είναι προφανές ότι είχες προσέξει την διαγώνιο όταν τράβηξες την φωτογραφία.

    Όχι, δε νομίζω πως μας φαίνονται όμορφες αυτές οι φωτογραφίες για αυτό το λόγο. Ίσως αυτό το στοιχείο να ενισχύει αυτή την αίσθηση αλλά σίγουρα δεν είναι ο κύριος λόγος. Οι συνθέσεις, ο φωτισμός και η αμεσότητα των πορτρέτων αυτών είναι καθαρά η κυρίως δύναμή τους. Καταρχήν άλλωστε και στα προηγούμενα σχόλια σημείωσα την φωτογραφική αρτιότητα των συνθέσεων (όχι μόνο ασφαλώς πάνω σε θέματα τεχνικής) και κατά δεύτερον, μια και έχουμε την δυνατότητα να δούμε και τις άλλες λήψεις που έκανες, οι φωτογραφίες αυτές αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα της επιθυμητής "φωτογραφικής υπέρβασης" που συντελείται στις καλές φωτογραφίες. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος σε αυτό το ποστ όλα αυτά τα στοιχεία που σου έγραψα στο προηγούμενο σχόλιο καθιστούν την φωτογραφία που επέλεξες πολύ πιο δυνατή από την δεύτερη. Και αυτή που κυρίως μπορεί να αποτελέσει το καταλληλότερο παράδειγμα είναι αυτή του προηγούμενου ποστ, η οποία ενώ θεματικά και τεχνικά είναι αδερφικά παρόμοια με τις προηγούμενες που τράβηξες, χωρίς να μπορείς να εξηγήσεις ξακάθαρα το γιατί, έχει μια τεράστια διαφορά με τις άλλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή