20080125

Αυγ-2007: 2 φωτογράφοι στην Guča, διαφορετική αισθητική - Χρήστος Λαμπριανίδης.

Πριν λίγες μέρες έλαβα το παρακάτω σχόλιο στην ανάρτηση: "Guča/Γκούτσα - Σερβία Αυγ-2007: Ασπρόμαυρες εικόνες, Μέρος 5/5" από τον Christos "Ρε μπας και φωτογραφίζαμε δίπλα δίπλα ; .."

Πράγματι βλέποντας τις φωτογραφίες του Χρήστου από την Guča βλέπω ότι βρισκόμασταν και οι δύο στο φεστιβάλ πνευστών και ουσιαστικά 2 φορές φωτογραφίζαμε δίπλα-δίπλα χωρίς να γνωριζόμαστε. Μπορεί να μην δόθηκε η ευκαιρία να γνωριστούμε εκεί αλλά γνωριστήκαμε μέσω του διαδικτύου. Μάλιστα, πρόσφατα σε ένα διαγωνισμό του www.dpgr.gr στο οποίο είχα λάβει μέρος και εγώ μέρος (πήρα 26η θέση) αλλά και ο Νάσος από το ιστολόγιο "Περί Φωτογραφίας" (πήρε 5η θέση) με θέμα "Φωτογραφία Δρόμου" ο Χρήστος κέρδισε το πρώτο βραβείο με την παρακάτω φωτογραφία του από το Novi Sad της Σερβίας:
Οι φωτογραφίες του Χρήστου από την Guča (και ένα σύντομο βιογραφικό του) βρίσκονται στην ιστοσελίδα του http://www.photofolio.gr/:

"..Χρήστος και γεννήθηκα τον Ιούλιο του 1966 στην Κοζάνη όπου και ζω με την οικογένεια μου. Το επάγγελμα μου είναι καθηγητής Πληροφορικής. Ασχολούμαι ερασιτεχνικά με την φωτογραφία.

Γύρω στο 1990 αγόρασα την πρώτη μου μηχανή μια Zenit 122. Οι περιορισμοί που παρείχε το film όμως περιόριζε και το πραγματικό ενδιαφέρον μου για την φωτογραφία. Όλα άλλαξαν όμως το 2002 όταν αγόρασα την πρώτη μου ψηφιακή μηχανή , μια Sony DSC-P71 στα 3 MP και εγκατέστησα στο PC μου το Photoshop.."

Με τον Χρήστο τυχαίνει να είμαστε και συνάδελφοι (όπως διαβάζω στο βιογραφικό -> Καθ. Πληροφορικής). Ας δούμε τις φωτογραφίες από την Guča που φωτογραφίζαμε μαζί ;-). Θυμάστε την παρακάτω φωτογραφία μου από την ανάρτηση: "Guča/Γκούτσα - Σερβία Αυγ-2007: Ασπρόμαυρες εικόνες, Μέρος 5/5";
Ακολουθούν 2 φωτογραφίες του Χρήστου από την ίδια χορεύτρια. Παρατηρείστε ότι στην πρώτη έχει χρησιμοποιηθεί τηλεφακός ενώ στην δεύτερη "πιο" νορμάλ φακός:
Θυμάστε τις παρακάτω φωτογραφίες μου από την ανάρτηση: "Guča/Γκούτσα - Σερβία Αυγ-2007: Ασπρόμαυρες εικόνες, Μέρος 2/5";
Ακολουθεί η φωτογραφία του Χρήστου με το ίδιο θέμα και παρατηρείστε ότι χρησιμοποιεί ευρυγώνιο φακό :-).Έχει πολύ ενδιαφέρον να βλέπεις την δουλειά ενός άλλου φωτογράφου που έχει τύχει να φωτογραφίσει τα ίδια θέματα με εσένα. Παρατηρείστε την διαφορά στην αισθητική που έχουν οι φωτογραφίες μας. Ο Χρήστος εκτός από ότι χρησιμοποιεί έγχρωμο φιλμ παρατηρείστε ότι παίζει και με την γωνία λήψης (οι δικές μου φωτογραφίες από την Guča είναι με φακό 50mm νορμάλ). Για παράδειγμα στην τελευταία φωτογραφία του έχει χρησιμοποιήσει ευρυγώνιο φακό ενώ στην πρώτη τηλεφακό και στην δεύτερη νορμάλ. Βλέπετε πως το ίδιο θέμα μπορεί να αποδοθεί διαφορετικά από κάθε φωτογράφο. Βέβαια σε αυτήν την διαδικασία δεν παίζει ρόλο μόνο η λήψη των φωτογραφιών αλλά και το στάδιο επιλογής των φωτογραφιών όπου ο φωτογράφος επιλέγει τις φωτογραφίες που θα προβάλει..

Ενημέρωση 27-Ιαν-2008: Να και 2 φωτογραφίες με εμένα μέσα που μου έστειλε ο Χρήστος με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ;-).

1. Ανώνυμος8:43 π.μ.

δεν ξέρω αν εσείς φωτογραφίζατε δίπλα, μάλλον ναι απ ότι φαίνεται,
    αλλά εμείς χορεύαμε δίπλα σίγουρα :)

πολύ ωραίες και οι φωτογραφίες του χρήστου, και εκτός γκούτσας

2. Μια απορία που έχω..

Που μένατε εσείς στην Guca; (trol + Χρήστος). Εμείς μέναμε με σκηνή στο χώρο του προαύλιου του σχολείου. Εκεί υπήρχαν και κάτι Έλληνες με σκηνές (μηχανόβιοι οι περισσότεροι) με τους οποίους γνωριστήκαμε, εσείς που μένατε;

Και πέρα της Guca, που αλλού ταξιδέψατε, επισκεφτήκατε Macedonia, Bosnia ή κάποιο άλλο μέρος εκεί κοντά (πχ. Μαυροβούνιο); Ήρθατε Guca μέσω Κοσόβου ή κάνατε το κύκλο όπως εμείς από Nis;

Ρωτάω όχι για κανένα άλλο λόγο αλλά μήπως και ανταλλάξουμε καμιά χρηστική πληροφορία γιατί οι χώρες της πρώην Γιουκοσλαβίας είναι πολύ κοντά για επίσκεψη πάλι.

3. Πολύ ωραία συνάντηση,
    άσχετο, από Πομακοχώρια, Εχίνο, Άνω κάτω Θέρμες κλπ, έχεις περάσει;

4. @efi

Αν έχω περάσει μόνο;; Ζούσα 2 χρόνια στην Κομοτηνή (Σεπ 2004 - Ιουν 2006) ως διορισμένος καθ. σε ένα ορεινό χωριό στην Ροδόπη (Οργάνη) αν ξέρεις.

Στις Θέρμες πήγαινα συχνά για τα θερμά λουτρά και από τα χωριά που μου αρέσουν περισσότερο εκεί είναι η Μέδουσα και η Κοττάνη. Η Μέδουσα είναι 4-5 χιλιόμετρα με άσφαλτο από Θέρμες. Η Κοττάνη 3-4 χιλιόμετρα μακριά από την Μέδουσα αλλά υπάρχει μόνο χωματόδρομος. Μετά την Μέδουσα υπάρχει ένα άλλο ένα χωριό με 5-6 σπίτια (φαίνεται οπτικά από την Κοττάνη) αλλά εκεί πας μόνο με τα πόδια (και όταν ξανανέβω θέλω να το επισκεφτώ).

Ίσως το πιο εντυπωσιακό χωριό εκεί είναι η Μέδουσα με το ποτάμι που την διασχίζει. Αλλά καταπληκτική είναι η διαδρομή στον χωματόδρομο για το χωριό Κοττάνη όπου είναι δίπλα στο ποτάμι. (Αν έχεις χάρτη της Θράκης ρίξε μια ματιά να δεις που αναφέρομαι).

Μια από τις καλύτερες ταβέρνες για φαγητό εκεί είναι η ταβέρνα στο χωριό Πίλημα (την έχει Πομάκος με απίστευτο φαγητό -- και στο χωριό υπάρχει μόνο 1 ταβέρνα). Το χωριό Πίλημα είναι 7 χιλιόμετρα καθώς φεύγεις από την Ξάνθη για Εχίνο (πρέπει να προσέξεις την ταμπέλα που δείχνει αριστερά για να μην χάσεις το χωριό, και να περάσεις μια στενή και σε ένα σημείο (σχετικά επικίνδυνο) χωρίς προστατευτικό τσιμέντο γέφυρα).

Δεν έχω προλάβει ακόμη να ανεβάσω φωτογραφίες από την περιοχή της Ξάνθης στο ιστολόγιο αλλά θα το κάνω.

Δες εδώ μερικές από τις φωτογραφίες από εκεί που έχω ανεβάσει στο dpgr πριν ξεκινήσω το ιστολόγιο αυτό.

Φωτογραφίες μου στο dpgr .

5. Πάρα πολύ ωραία, θα ξαναπάω την άνοιξη θα ψάξω τα χωριά που λες. Πήγαμε το προηγούμενο σαββατοκύριακο, περάσαμε από του Κεμάλ. Καφενείο, σούπερ μάρκετ, ταβέρνα και το βράδυ Καρράς τέρμα(;), σε 20 τετραγωνικά 30 άτομα(άντρες), μία σόμπα στη μέση και αστειάκια σε διάφορες γλώσες για το Μόντε Κάρλο (έτσι λέγαν το μαγαζί μεταξύ τους), μια χαρά. Οι εικόνες ωραίες, σα να είναι από λεύκωμα των αρχών του προηγούμενου αιώνα.

6. Ανώνυμος9:45 π.μ.

Ναι είναι πολύ κοντά για επίσκεψη και ωραίες εκδρομές επίσης.

Στην guca και εμείς μέσω Nis πήγαμε γιατί φτάσαμε με τρένο και από εκεί πήραμε λεωφορείο. Φοβόμασταν να πάρουμε αυτοκίνητο, χαζομάρα τελείως, δεν νομίζω/είναι σίγουρη να υπήρχε κανένα πρόβλημα. Η αλήθεια είναι ότι και με αυτοκίνητο να ήμασταν πάλι μέσω Nis θα πηγαίναμε γιατί ο Ε75 είναι πολύ έυκολος και γρήγορος δρόμος.

Όχι ότι δεν θα ήθελα να πάρω μικροτερους δρόμους και άρα να δω περισσότερα πράγματα, αλλά δυστυχώς δεν είχαμε χρόνο να το συνδοιάσουμε με roadtrip.

Μια άλλη φορά που πήγαμε στο Novi Sad, αυτό με αυτοκίνητο, ξεκινήσαμε από μικρούς δρόμους στην αρχή, βγήκαμε Φλώρινα-Μπίτολα για να συνεχίσουμε για Σκόπια, αλλά καποια στιγμη και πάλι είδαμε ότι δεν έχουμε χρόνο και κοντεύοντας στα Σκόπια βγήκαμε στον Ε75 και παλι.

Δηλαδή το Κόσοβο δεν το πέρασα ούτε τη μία, ούτε την άλλη. Στα υπόψιν λοιπόν.

Τη Macedonia την έχω επισκεφτεί πιο πολλές φορές, όπως και την Αλβανιά. Στην πρώτη, κυρίως την περιοχή γύρω από την Πρέσπα, που είναι πανέμορφη και καταπράσινη σε αντίθεση με την φρίκη από την άλλη μεριά της Αλβανίας που έχουν αποψιλωθεί όλα τα δάση και είναι κρανιου τόπος. Αν θες σου λέω κάποια στιγμή για Αλβανία περισσότερα αλλά και εκεί ήθελα να πάω γιατί αλλάζει η χώρα πολύ γρήγορα και ήθελα να την προλάβω.

Γενικά η ορεινή περιοχή της Macedonia στα δυτικά πιστεύω ότι είναι πανέμορφη και σαφώς πιο ελκυστική από την ανατολική, φαντάζομαι ότι και στο κόσοβο έτσι συνεχίζει, αν κρίνεις και από τα πρώτα χιλιόμετρα του E75 με η θέα προς τα δυτικά, μπορεί ακόμη και πιο όμορφα.

Πωπω, πόσα έγραψα πάλι.

Ένα τελευταίο.
    Στην Guca μείναμε στην αυλή ενός σπιτιού. Είχαμε το ελεύθερο να χρησιμοποιούμε την τουαλέτα και τα ντους του σπιτιού και πρωινό κάθε πρωί. Χλιδή, και το εννοώ. Πρώτα απ όλα ήταν πεντακάθαρα συνέχεια για όσους προβληματίζονται και δεύτερον, τέτοιο πρωινό θα το ζήλευαν τα καλύτερα ξενοδοχεία, ένα ατελείωτο τραπέζι, οι πιο κόκκινες, ζουμερές, φρέσκες ντομάτες που έχω φάει στη ζωή μου (μμμμμ yes i like food) και διάφορα άλλα πανέμορφα πράγματα. Και μετά το πρωινό, το να κάθεσαι στο μπαλκόνι για καφέ, με έναν πανέμορφο κήπο γυρω γύρω και ωραία θέα προς το χωριό κτλ κτλ πωπω θα ξαναπάω λέμε, είτε είναι το φεστιβάλ είτε όχι :) Και θα μείνω πάλι στις ίδιες κοπέλες, γιατί το καφεδάκι με την γιαγια και τον παππού το πρωί και η κουβεντούλα όπως μπορουσαμε τελοσπαντων, γενικά η φιλοξενία τους και η νοικοκυρόσυνη τους και οι τρόποι της συγκεκριμμένης οικογένειας, για να μην γενικολογώ, ήταν από τα highlights.

Και εμείς γνωρίσαμε Έλληνες, και καταλήξαμε κιόλας σε ένα σπίτι που έμεναν όπου έφεραν και μια μπάντα που έπαιζε και είχαν μαζευτεί και οι Σέρβοι που τουσ φιλοξενούσαν με την παρεα τους και είχαν στήσει τραπέζια στον κήπο και δώστου ρακί και χορό, τέλεια ήταν!!

Βαλκάνια όλε.

7. @efi

Για ποιο καφενείο αναφέρεσαι; Που βρίσκεται; Στον Εχίνο;

Γενικά τα χωριά της Χάνθης (πομακοχώρια) είναι αρκετά μπροστά σε σύγκριση με τα χωριά της ορεινής Ροδόπης. Βρίσκεις φαγητό (και χοιρινό κρέας) και ποτό να πιεις. Είναι σχετικά τουριστικά (βλέπε λουτρόπολη θερμών) κλπ. Εκεί που είναι εντελώς ξεχασμένα στο χρόνο είναι τα πομακοχώρια της Ροδόπης. Για παράδειγμα Μιρτίσκη, Κύμη, Άνω Βυρσίνη κλπ (άνοιξε ένα χάρτη να δεις που αναφέρομαι, βρίσκονται μετά την Οργάνη προς τα πάνω).

@trol

Εμείς πήγαμε πρώτα για λουτρά στη Λουτρόπολη Ποζάρ στην Αριδαία, κατόπιν μείναμε ένα βράδυ ελεύθερη κατασκήνωση στις Πρέσπες (στην παραλία που βλέπει αριστερά αλβανία και ευθεία μέσα Macedonia).

θέλαμε να πάμε Αχρίδα μέσω Αλβανία (που είναι πολύ κοντινός ο δρόμος από Πρέσπες) αλλά την τελευταία στιγμή ανακαλύψαμε ότι η πράσινη κάρτα του αυτοκινήτου που έχω ισχύει σε όλες τις χώρες πλην της Αλβανίας ;-). Έτσι κάναμε το κύκλο μέσω Φλώρινα -> Μοναστήρι -> Αχρίδα.

Σχετικά με την Αλβανία. Είναι ασφαλές να μπεις με αυτοκίνητο μέσα; Γενικά είναι ασφαλές να ταξιδέψεις μέσα στην Αλβανία και να βγεις Μαυροβούνιο; Υπάρχουν ξενοδοχεία/δωμάτια σε λογικές τιμές στην Αλβανία;

Αλβανία έχω μπει μόνο το 1998 αν θυμάμαι την ημερομηνία, αλλά μόνο μέχρι την Κορυτσά (Korce) για λίγες ώρες. Και θυμάμαι ότι η κατάσταση τότε, ήταν πολύ περίεργη στην Αλβανία. Τώρα πως είναι;

Εμείς μετά την Αχρίδα κάναμε στάση Μάβροβο και στην συνέχεια πήγαμε Guca όχι μέσω Κοσόβου (το φοβηθήκαμε γιατί θα ταξιδεύαμε βράδυ) αλλά μπήκαμε Σερβία.. και στρίψαμε δεξιά πριν το Nis και πήραμε τους ορεινούς δρόμους (πολύ ενδιαφέρουσα φύση και χωριά).

Στην Guca την ημέρα που έπαιζε ο Bregovic εμείς επισκεφτήκαμε για 1 βράδυ το Σαράγιεβο. Γενικά ο πανικός των τελευταίων ημερών δεν μας άρεσε πολύ αλλά πολύ περισσότερο δεν μας άρεσε ο εθνικιστικός οργασμός όλης της εκδήλωσης.

Στα μελλοντικά σχέδια είναι ένα ταξίδι ίσως μέσω Πάτρας -> Ανκόνας, Ανκόνας -> Ντουβρόβνικ (Κροατία) και μετά οδικώς μέσα στην Κροατία, Βοσνία, ίσως Μαβροβούνιο και επιστροφή Ελλάδα (μέσω Αλβανίας ;).

8. Πήγαμε χωρίς χάρτη, λουτρά; Άνω θέρμες; Κάπου εκεί. Το μέρος αλλάζει. Την άλλη φορά με χάρτη. Ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Έβαλα μια πρωϊνή φωτογραφία να δεις.

9. Ανώνυμος2:35 μ.μ.

Στην Guca μέναμε σε σπίτι ή μάλλον σε δωμάτιο. Πληρώναμε 25 € έκαστος την βραδιά. Το είχαμε κλείσει πολλές μέρες πριν. Ο φίλος σπούδασε στο Novisad και ήξερε τα κατατόπια. Επίσης ήταν και την προηγούμενη χρονιά εκεί. Πήγαμε με αυτοκίνητο στο Novisad. Μας φιλοξένησαν εκεί μια οικογένεια Σέρβων με υποδειγματική φιλοξενία. Φωτογραφίζαμε νυχθημερόν. Στη συνέχεια βρεθήκαμε Guca. Φοβερή εμπειρία. Και βέβαια πάλι φωτογραφίζαμε νυχθημερόν. Επίσης η φιλοξενία στο σπίτι που μέναμε ήταν υποδειγματική. Ήταν ένα υπέροχο επταήμερο φωτογραφικό ταξίδι. Αν μπορέσω και το επόμενο καλοκαίρι I will be there.

Χαίρε
    Χρήστος Λαμπριανίδης

10. @Λαμπριανίδης Χρήστος

Αφού είσαι από Κοζάνη φαντάζομαι έχεις πάει Αχρίδα (Macedonia) που είναι απλώς τέλεια.

Εντυπωσιακή για επίσκεψη είναι και η Βοσνία πάντως.

11. h B&W fwtografies einai polu dinates me polu kalh sunthesh

12. @julianlenkoff

Ευχαριστώ για τα θετικά σχόλιά σου.

13. Ανώνυμος12:44 π.μ.

Στην Οχρίδα δεν πήγα αν και είναι στα άμεσα πλάνα. Έχω πάει Bitola πριν κανένα μήνα και είχε κάποιο φωτογραφικό ενδιαφέρον.

Εύχομαι στο μέλλον να υπάρξει υγεία-χρήμα-χρόνος για εξορμήσεις στα Βαλκάνια γιατί νομίζω έχουν "ψωμί" ακόμα πριν τελειώσει ο εξευρωπαϊσμός τους.

14. Καλά είναι απίστευτο το γεγονός ότι βρεθήκατε την ίδια στιγμή στο ίδιο μέρος και κάνετε παρόμοιες φωτογραφίες.
    Ωραίο!

15. @Tertuliano Máximo Afonso

Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι δεν επικοινωνήσαμε/γνωριστήκαμε ότι εκείνη την στιγμή που ήμασταν δίπλα δίπλα.. αλλά αργότερα μέσω internet!

16. Μα ναι, αυτό είναι το απίστευτο! Παθαίνεις μια πλάκα. Και να πεις ότι συνέβη στην πόλη σου άντε, αυτό κάπως πάει και έρχεται.
    Σε άλλη όμως χώρα και σχεδόν ίδιες φωτογραφίες ε, αυτό είναι πολύ!..

17. 10 με 14 Αυγούστου 2011 με δικό μου αυτοκίνητο μαζί με την γυναίκα μου θα πάμε για πρώτη φορά στην guca serbia για το φεστιβαλ Θα είμασστε οργανωμένοι με σκηνη και θέλουμε να μείνουμε σε αυλή σπιτιού με χρήση τουαλλέτας .θέλω πληροφορίες πως γίνονται οι κρατήσεις και φτάνοντας εκεί που πας για να κάνεις την κράτηση που θέλεις.

18. 10 14 Αυγούστου 2011 με την γυναίκα μου οδικώς πηγαίνουμε στη guca serbia για πρώτη φορά για το festibal
    Θέλουμε να μείνουμε σε αυλή σπιτιου με χρήση τουαλέττας και θέλω πληροφορίες πως γινεται η κράτηση Φτάνοντας επι τόπου που ψάχνουμε και που ρωτάμε για τα διαθέσιμα .

19. @strpap

έχω να πάω στην guca από το 2007.. δεν μπορώ να σε βοηθήσω με πιο πρόσφατες πληροφορίες.. εμείς τότε μείναμε στο προαύλιο του σχολείου.