Σήμερα κλείνουμε 1 χρόνο λειτουργίας αυτού του ιστολόγιου και θα ήθελα να παρουσιάσω μια επιλογή από τις καλύτερες φωτογραφίες που παρουσιάστηκαν. Όταν ξεκίνησα το ιστολόγιο (1ή Ιανουαρίου 2007) σκεφτόμουν ότι θα το χρησιμοποιούσα κυρίως ως μέσον για να δημοσιεύω τις φωτογραφίες μου (κυρίως α/μ) και ίσως και τους πειραματισμούς μου με το βίντεο (σκηνοθεσία, μοντάζ). Η πορεία έδειξε ότι αρκετές φορές έφυγα εκτός θέματος, βάζοντας αναρτήσεις σχετικά με ταξίδια, μουσική ή λιγότερο εκτός θέματος βάζοντας αναρτήσεις σχετικές με άλλους φωτογράφους ή τεχνικές φωτογράφισης κλπ.
Περί eggs-in-art:
Νομίζω είναι καιρός σήμερα να ορίσουμε την θεματολογία αυτού του ιστολογίου:
- Ασπρόμαυρες φωτογραφίες (και λίγες έγχρωμες). Σημειώνω ότι με την φωτογραφία ασχολούμαι από το 1994 (ερασιτεχνικά) και οι φωτογραφίες που συνήθως δημοσιεύω δεν είναι επίκαιρες/εφήμερες, δηλαδή μια φωτογραφία που έχω δημοσιεύει πριν 1 χρόνο ίσως είναι το ίδιο ενδιαφέρουσα με μια που δημοσιεύω σήμερα. Οι περισσότεροι που διαβάζουν ιστολόγια διαβάζουν μόνο τις τελευταίες αναρτήσεις. Εγώ θα πρότεινα σε αυτό το ιστολόγιο, όποιου επισκέπτη του αρέσουν οι φωτογραφίες μου, να τις δει από την αρχή.
- Πειραματισμούς στο βίντεο. Από το 2005 ασχολούμαι με λήψη ψηφιακού βίντεο, μοντάζ και σκηνοθεσίας. Το πρώτο μου επίσημο βίντεο/δουλειά σε μοντάζ είναι το Samothrace.odyssey. Με ενδιαφέρει κυρίως η δημιουργία βίντεο τεκμηρίωσης (documentary) και στα μελλοντικά σχέδια είναι η ολοκλήρωση μιας ταινίας τεκμηρίωσης (1,5 ώρα περίπου) για το νησί Ίμβρος στην Τουρκία (δείτε ένα προσχέδιο αρχής εδώ) και άλλη μία ταινία για την περιοχή της Ροδόπης στην Θράκη (δείτε ένα βίντεο-τεκμηρίωσης για τα φεστιβάλ πάλης στην Ροδόπη εδώ).
- Παρουσίαση διάσημων ή μη διάσημων φωτογράφων. Για παράδειγμα δείτε το βίντεο με την παρουσίαση της έκθεσης του Γιάννη Τζώρτζη στο FNAC/Μαρούσι πέρσυ το χειμώνα εδώ αλλά και τις αναρτήσεις περί φωτογράφων εδώ.
- Τεχνικά/ιστορικά θέματα φωτογραφίας.
- Ταξιδιωτικά θέματα ή σχετικά με ταξίδια. Επειδή ένα ταξίδι είναι και μια αφορμή για νέες φωτογραφίες, και επειδή δεν είναι απαραίτητο να έχεις πολλά λεφτά για να ταξιδέψεις δημοσιεύω πέρα των φωτογραφιών και κάποιες αναρτήσεις με πρακτικές (πχ ανάρτησης εδώ) ή γενικού ενδιαφέροντος πληροφορίες (πχ ανάρτησης εδώ).
Οι καλύτερες φωτογραφίες δημοσιευμένες το 2007 / eggs-in-art:
Ιαν-1995: Πορτραίτο στο τραίνο από Predeal προς Βουκουρέστι.
Ιαν-1995: Πορτραίτο στο τραίνο από Predeal προς Βουκουρέστι.
Ιαν-2003: Τσιγγάνος δίπλα στις ράγες τραίνου, ΠΓΔΜ.
Αυγ-2002: Δημήτρης - Γριά Βάθρα Σαμοθράκη.
31-Μαρ-2007: Η Χαρά στα Εξάρχεια.
31-Μαρ-2007: Η Χαρά στα Εξάρχεια.
15-Μαΐου-2006: Συγκρότημα Balkanatolia, Σταθμός τρένων Κομοτηνής.Οκτ-2006: Καφενείο στα Αγρίδια Ίμβρου, Τουρκία.
Αυγ-2002: Πορτραίτο Στρατηγούλας.
Ιούλιος-1994: Omi, Cora & Dan, Bucuresti, Romania.
Ιουλ-Αυγ 1999: Τρεις άνδρες, Χαλέπι, Συρία.26-Αυγ-2006: Φεστιβάλ Πάλης Αλάν-Τεπέ, Ορεινή Ροδόπη.
04-Απρ-2007: Πομάκος Μελισσοκόμος, Άνω Βυρσίνη, Ροδόπη.
Guča/Γκούτσα - Σερβία Αυγ-2007: Ασπρόμαυρες εικόνες, Μέρος 1/5.Guča/Γκούτσα - Σερβία Αυγ-2007: Ασπρόμαυρες εικόνες, Μέρος 3/5.Guča/Γκούτσα - Σερβία Αυγ-2007: Ασπρόμαυρες εικόνες, Μέρος 4/5.
21-Σεπ-2007: Ταξιδεύοντας με τραίνο από Χάγη - (μέσω) Λέϊντεν - Άμστερνταμ, Ολλανδία.7-Οκτ-2007 και 24-Ιουν-2007: Πορτραίτα Ελένης (trakatruka).
15-Οκτ-2007: Μόσχα, Αγορά δίπλα στο μετρό Petrovsko-Razumovskaya, Ρωσία.27-Απρ-2005: Πορτραίτο Γάλλου στην Βουδαπέστη, Ουγγαρία.
Αυγ-2002: Πορτραίτο Στρατηγούλας.
Ιούλιος-1994: Omi, Cora & Dan, Bucuresti, Romania.
Ιουλ-Αυγ 1999: Τρεις άνδρες, Χαλέπι, Συρία.26-Αυγ-2006: Φεστιβάλ Πάλης Αλάν-Τεπέ, Ορεινή Ροδόπη.
04-Απρ-2007: Πομάκος Μελισσοκόμος, Άνω Βυρσίνη, Ροδόπη.
Guča/Γκούτσα - Σερβία Αυγ-2007: Ασπρόμαυρες εικόνες, Μέρος 1/5.Guča/Γκούτσα - Σερβία Αυγ-2007: Ασπρόμαυρες εικόνες, Μέρος 3/5.Guča/Γκούτσα - Σερβία Αυγ-2007: Ασπρόμαυρες εικόνες, Μέρος 4/5.
21-Σεπ-2007: Ταξιδεύοντας με τραίνο από Χάγη - (μέσω) Λέϊντεν - Άμστερνταμ, Ολλανδία.7-Οκτ-2007 και 24-Ιουν-2007: Πορτραίτα Ελένης (trakatruka).
15-Οκτ-2007: Μόσχα, Αγορά δίπλα στο μετρό Petrovsko-Razumovskaya, Ρωσία.27-Απρ-2005: Πορτραίτο Γάλλου στην Βουδαπέστη, Ουγγαρία.
Δελιξτε μας και really not virtually κάπου
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή χρονιά Μάρκο,
ΑπάντησηΔιαγραφήαν σου αρέσει κάποια από αυτές (ή κάποια άλλη που δεν είναι εδώ αλλά σε ανάρτηση στο ιστολόγιο), πες μου να στην τυπώσω και να στην κάνω δώρο ;-)..
Ωραίες εικόνες! Καλή Χρονιά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ μου άρεσε η ανασκόπηση σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ξέρεις ότι δεν έχω κανένα λόγο να σου πω καλά λόγια χωρίς λόγο, το blog σου όμως ομολογουμένως είναι από τα ελάχιστα ωραία και ενδιαφέροντα ελληνικά φωτογραφικά blog.
Κατά τη γνώμη συνέχισε έτσι. Βρίσκω εξίσου ενδιαφέροντα και τα posts σου για την φωτογραφία αλλά και αυτά που αναφέρονται στα ταξίδια που έχεις κάνεις και λειτουργούν σαν μια μορφή οδηγού.
Τις ευχές μου για τα καλύτερα για ΄σένα, για το blog σου και τις φωτογραφίες σου.
Πολύ φιλικά.
Α, μπες και στο Video diary και δες ένα post που μάλλον θα σε ενδιαφέρει:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://video-diary.blogspot.com/2008/01/this-is-balkans.html
ΑΠΛΑ ΕΣΚΙΣΕΣ ΜΕΓΑΛΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφήέλα Γιώργο, καλή χρονιά
ΑπάντησηΔιαγραφήμου άρεσε ιδιαίτερα η
gara de nord, μουσική Βουκουρέστι
ωραίες! πολύ ωραίες!
ΑπάντησηΔιαγραφήείχα δει αυτές της guca και της ολλανδίας παλιά, που μου είχαν αρέσει πολύ,
εδώ τώρα, το πορτραίτο της στρατηγούλας και οι 3 άντρες στο χαλέπι συρίας μου άρεσαν πολύ ενώ σπάνια μου αρέσουν φωτογραφίες που το 'αντικειμένο' του έχει ζητηθεί να στηθεί σε κλασσική more or less πόζα
blaaah cannot put in words exactly what i like
but i like
french guy in hungary,
amazing,
it really looks like a french guy in hungary !
καλή χρονιά!!
@trol
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ζήτημα στημένης ή μη φωτογραφίας είναι ένα θέμα που με απασχολούσε στην αρχή όταν ξεκίνησα την φωτογραφία μέχρι που συνειδητοποίησα ότι όλες οι φωτογραφίες στην πράξη είναι στημένες.
Έστω ότι βγαίνω και φωτογραφίζω από ψηλά ένα δρόμο με τους ανθρώπους που περνάω. Η φωτογράφιση δεν είναι εδώ αυθόρμητη/τυχαία. Για παράδειγμα επιλέγω εγώ όταν δω μια ενδιαφέρουσα σύνθεση (ανθρώπων) και τότε φωτογραφίζω. Στο τέλος, από το σύνολο τον ληφθέντων φωτογραφιών επιλέγω την καλύτερη φωτογραφία (που μπορεί να μην μου αρέσει και καμία και να μην επιλέξω κάποια).
Ο τύπος στην Ουγγαρία ξέρω ότι είναι Γάλλος γιατί μετά την φωτογράφιση τον ρώτησα.. Μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση το ντύσιμό του και του ζήτησα να τον φωτογραφίσω (τον πέτυχα τυχαία στο δρόμο).
όλες οι φωτογραφίες στην πράξη είναι στημένες
ΑπάντησηΔιαγραφήhow true
νομίζω αυτό που λένε 'μη-στημένη' φωτογραφία έχει μια πιο κινηματογραφική ποιοτητα
μπορεί να υπονοεί ένα στόρυ
μέσα από τη σύνθεση του
όταν απλά είναι ένα πορτραίτο που το κάνει αυτό, ένα 'στημένο' αντικείμενο δηλαδή που ξέρει και δεν υποκρίνεται ότι δεν υπάρχει κάμερα
τότε σίγουρα δεν είναι κινηματογραφικό
αλλά το στόρυ μπορεί μια χαρά να κρατάει και ίσως σε μαγελύτερο βάθος
και τότε νομίζω έχεις μια πολύ ωραία φωτογραφία
αλλά όπως και με όλες τις τέχνες, τα λόγια είναι φτωχά, καλύτερα να κοιτάς, παρά να μιλάς ;)
Αγαπητέ, οι φωτογραφίες σου είναι μοναδικές. Η ένταση, το πάθος και όλο αυτό το συναίσθημα που βγάζουν μέσα στην καθημερινότητα. Μερικές είναι άξιες να τις ερωτευτείς. Συγχαρητήρια.
ΑπάντησηΔιαγραφή@trol
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο link με την φωτογραφία της "Στρατηγούλας" που σου αρέσει έβαλα και το contact sheet με όλες το σύνολο των φωτογραφιών που τράβηξα τότε.
Τι θέλω να πω.. συνήθως δεν τραβάω 1-2 φωτογραφίες όταν θέλω να φωτογραφίσω ένα "στημένο" πορτραίτο αλλά όπως βλέπεις πολλές. Αυτό γίνεται για να εξοικειωθεί ο άνθρωπος που φωτογραφίζω με τις λήψεις αλλά παράλληλα για να καταφέρω να πάρω την πόζα που εγώ θέλω.
Το δύσκολο στο πορτραίτο είναι να καταφέρεις να φωτογραφίσεις τον άλλο όπως εσύ τον βλέπεις ή όπως εσύ θέλεις να τον δεις. Αυτό έχει να κάνει με το πως ο φωτογράφος βλέπει τον φωτογραφιζόμενο, πως θέλει να τον αποδώσει στην τελική εικόνα κλπ κλπ. Στο τέλος η φωτογραφία μπορεί να μην έχει "καμία σχέση" με το πως είναι το αρχικό θέμα στην πραγματικότητα ;-).. Επειδή η φωτογραφία θεωρείται "ρεαλιστικό μέσο" για αποτύπωση της πραγματικότητας, πολύς κόσμος δεν το συνειδητοποιεί αυτό.
Η στάση της συγκεκριμένης κοπέλας δείχνει κάτι το ιδιαίτερο έτσι;; (αν την συγκρίσεις με τις υπόλοιπες που τράβηξα εκείνη την στιγμή, δες το link παραπάνω). Όταν της έδωσα τυπωμένη την φωτογραφία το παρατήρησε αυτό και η ίδια. Και της είπα ότι αυτό το ιδιαίτερο ύφος που εγώ παρατηρούσα συνεχώς (πριν γίνει η φωτογράφιση) ήθελα να το αποδώσω φωτογραφικά..
@ο δείμος του πολίτη
Ευχαριστώ για τα σχόλια!