20070103

28-Οκτ-1994: Gara de Nord, Βουκουρέστι. Τι είναι τέχνη;

Όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι με την φωτογραφία το 1994 (τότε δεν είχα πρόσβαση σε δουλειές άλλων φωτογράφων ούτε σε εκθέσεις φωτογραφίας) με απασχολούσε το παρακάτω ερώτημα: Τι είναι τέχνη στην φωτογραφία; Αυτό είναι ένα ερώτημα που με απασχολεί ακόμη και σήμερα, ιδιαίτερα μετά από επισκέψεις σε διάφορους εκθεσιακούς χώρους τέχνης (φωτογραφίας, ζωγραφικής κλπ) ;-) .

Την εποχή εκείνη έπαιρνα την φωτογραφική μου μηχανή και έβγαινα στους δρόμους του Βουκουρεστίου προσπαθώντας να αποτυπώσω εικόνες που μου έκαναν εντύπωση. Τότε τα βασικά μου ερωτήματα πάνω στην φωτογραφία ήταν τεχνικής φύσεως: Πως κάνουμε σωστή φωτομέτρηση; Τι χρόνους/θερμοκρασίες δίνουμε στην εμφάνιση του φιλμ; Πως μπορούμε να τυπώσουμε την φωτογραφία σωστά; Όταν κατάφερνα να τυπώσω κάποιες φωτογραφίες τις έδειχνα στους φίλους μου και τους ρωτούσα την γνώμη τους. Στα τεχνικά θέματα με βοηθούσε πολύ ο φίλος μου ο Θεόδωρας από το Κλουζ. Ο ίδιος στο θεωρητικό ερώτημα τι είναι τέχνη μου είχε απαντήσει: "Αν σου αρέσει πολύ μια φωτογραφία και καταφέρεις και πείσεις κάποιους τρίτους ότι είναι καλή και να τους αρέσει.. τότε είναι τέχνη!". Σήμερα 12 χρόνια μετά, που το σκέφτομαι πάλι, δεν έχει άδικο! Έτσι δεν δουλεύουνε οι χώροι τέχνης;

Η φωτογραφία που έχω εδώ είναι τραβηγμένη 28 Οκτωβρίου 1994 στο σταθμό των τραίνων στο Βουκουρέστι. Την είχα τραβήξει με τηλεφακό, με αργή ταχύτητα και έτσι φαίνεται η κίνηση στο πρόσωπο του ανθρώπου. Ο Θεόδωρας όταν είχε δει τυπωμένη την φωτογραφία, είχε πει: "Ορίστε μου λέει, αυτήν την φωτογραφία μπορείς να την πλασάρεις ως τέχνη αν πείσεις κάποιους τρίτους!". ;-)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου