Η Ίμβρος ήταν ένα νησί το οποίο ήθελα να επισκεφτώ από παλιά. Το 1998 (αν θυμμαι καλά) είχα παρακολουθήσει σε ένα φεστιβάλ Τουρκικού κινηματογράφου στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας καταπληκτική ταινία του Ομέρ Καούρ "Night Journey - Gece Yolculugu". Η πλοκή της ταινίας διαδραματίζεται σε ένα από τα (πρώην Ελληνικά) νησιά της Τουρκίας. Έτσι μου είχε κινηθεί από τότε το ενδιαφέρον να επισκεφτώ την Ίμβρο και την Τένεδο. Βέβαια, από τότε, δεν έχω ξαναδεί ταινίες του Καούρ. Οι ταινίες αυτές, δυστυχώς δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα και ούτε τις έχω βρει στο internet για να τις κατεβάσω. Νομίζω ότι η ταινία "Night Journey" αναφέρεται στην Ίμβρο και έχει λίγα πλάνα από το Σχοινούδι (χωρίς να είμαι απόλυτα σίγουρος, γιατί έχει περάσει πολύς καιρό από τότε που την είδα).
Στην Ίμβρο βρέθηκα πρώτη φορά τον Οκτώβριο 2005, δεύτερη τον Ιούνιο 2006 και τελευταία τον Αύγουστο 2006. Και στις 3 επισκέψεις μου έχω κινηματογραφίσει με την βιντεοκάμερά μου το νησί και προσπαθώ να μοντάρω ένα ταινιάκι τεκμηρίωσης (με την βοήθεια της Ελένης - σεναριογράφος ;-)). Ένα συνολικό προσχέδιο μοντάζ, που έχω κάνει, η ταινία βγαίνει 1,5 ώρα περίπου.
Το βιντεάκι που δημοσίευσα είναι ένα προσχέδιο για την αρχή της ταινίας. Όπως θα είδατε, παρουσιάζω τα σύνορα. Ξεκινάω παρουσιάζοντας ένα πλάνο από το αεροδρόμιο του Μονάχου που δείχνει την διαδικασία επιβίβασης, κατόπιν δείχνω ένα πλάνο με την αναχώρηση του τραίνου από σταθμό Λαρίσης με προορισμό το Ορμένιο (σύνορα Έβρου), κατόπιν κάποια φορμαλιστικά πλάνα με τις γραμμές τραίνου, ένα χάρτη με τα στοιχεία παράνομης μετανάστευσης στον Έβρο, πλάνα μέσα από το αυτοκίνητο, Ελληνοτουρκικά Σύνορα Κήπων ενώ παράλληλα παραθέτω διάφορα πλάνα από αεροπλάνο, Γαλλο-Γερμανικά σύνορα Στραβούργου κλπ.
Υπάρχει κάτι που μέσα στην παράθεση εικόνων δεν είναι κατανοητό; Θα ήθελα την γνώμη σας. Η ηχογράφηση της αφήγησης δεν είναι ποιοτικά καλή και θα πρέπει να ξαναγίνει. Η φωνή μου ως αφήγηση δεν μου αρέσει επίσης, ίσως πρέπει να μπει άλλος αφηγητής. Η μουσική που είναι του Patrick, πως σας φαίνεται; Το δεύτερο (τραγούδι) όπου υπάρχουν λόγια, στην αρχή δεν μου άρεσε, αλλά αν προσέξετε τα λόγια δίνει αίσθηση σουρεαλιστική (προσέξτε τι λέει) ;-).
Περιμένω σχόλια, ιδέες, μήπως και μοντάρω το βιντεάκι αυτό με διαφορετικό τρόπο ;-).
geia
ΑπάντησηΔιαγραφήsu ggia
poli kali prospatheia
tha ithela na rwtisw omws
to strasbourgo
pws to edeses?
Καταρχήν στο βίντεο δείχνω τα σύνορα Στρασβούργου (Γαλλία) - Keln (Γερμανία), εκεί ακριβώς βρίσκεται και η γέφυρα της Ευρώπης όπου είναι διακοσμημένη με ποιήματα από όλο το κόσμο (το γράφω και με τίτλο μέσα στην εικόνα ότι εκεί βρίσκεται η γέφυρα). Εκεί δεν υπάρχει ουσιαστικά έλεγχος και τα σύνορα τα περνάς αμέσως, σου δίνεται η ψευδαίσθηση ότι δεν υπάρχουν σύνορα (όμως υπάρχουν).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ακούσεις την αφήγηση, εκεί ξεκινάω την αφήγηση (δεν είναι τυχαίο που ξεκινά εκεί η αφήγηση) και λέω "Κάθε φορά, που συναντώ σύνορα αναρωτιέμαι γιατί τα κράτη οριοθετούνται και οι άνθρωποι στρατεύονται." Βέβαια αμέσως ακολουθούν οι εικόνες από τα Ελληνοτουρκικά σύνορα.
kai parathetw apo athens voice(tade efi nikos zaxariadis):
ΑπάντησηΔιαγραφή"-tis proalles eida ton prwthypourgo panw se ena polemiko ploio.
liges meres argotera o proedros tis dimokratias forese mia xaki stoli ki erixe boles me arma maxis. theloun na mas poun kati?
-nai, oti exun eleuthero xrono"
ggia Είδα μόνο το βιντεάκι χωρίς να έχω διαβάσει το κέιμενο που το συνόδευε και το μόνο σχόλιο που ήθελα να σου κάνω ήταν: το ελληνικό σπικάζ δεν είναι καλό και κάνει κακό στην εικόνα+ - το αγγλικό είναι οκ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια όμως και διάβασα εν τω μεταξύ και το κείμενό σου, θα σου πω τη γνώμη μου και για τα υπόλοιπα: κατά τη γνωμη μου λοιπόν, η αρχή είναι πάρα πολύ καλή [ γωνία λήψης ενδιαφέρουσα και σασπενς και ζωντάνια] αλλά . . . . δεν είναι κατανοητή η διάσταση που σημειώνεις στο κείμενο. Βέβαια, επειδή σημείωσες πως αυτό είναι η εισαγωγή, φαντάστηκα πως μπορεί να δέσει αργότερα. Το ότι το γράφεις πως είναι στα Στρασβούργο, δεν σημαίνει πολλά - ο θεατής δεν είοναι αναγνώστης...
Η μουσική μου φανηκε μια χαρά και γενικά όλομαζί, μου κεντρισε το ενδιαφέρον να δω που πάει...........
χαίρε
@ore.karamitros
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι που βλέπω σχόλιά σου! ;-)
Το πλάνο από το Στρασβούργο ίσως το βγάλω τελικά.
Το ελληνικό σπικάζ έγινε με την ηχογάφηση πάνω στην βιντεοκάμερα με το εξωτερικό της μικρόφωνο αλλά βρισκόμουν σε μια απόσταση από αυτή.. έτσι ακούγεται και ο χώρος μέσα στην ηχογράφηση.
Ψάχνω να βρω λύση για να κάνω το σπικάζ, σκέφτομαι ίσως αγορά εξωτερικού καλού μικροφώνου με ηχογράφηση κατευθείαν στον Η/Υ.
Γενικά το πρόβλημά μου δεν είναι ο φορμαλισμός της εικόνας (γιατί ασχολούμαι με την φωτογραφία πολύ καιρό), αλλά κυρίως τα θέματα του μοντάζ, σπικάζ, ήχοληψία κλπ που ασχολούμαι πρώτη φορά.
Ανεβαίνω πάλι Ίμβρο το επόμενο σαββατοκύριακο, έτσι θα έχω πάλι νέα πλάνα από τα σύνορα, και την Ίμβρο..
σ ευχαριστώ για το καλωσόρισμα - τώρα μπόρεσα να σε ξαναεπισκεφτώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το σπικάζ ήθελα να σου δώσω μια συμβουλή - χωρίς παρεξήγηση - μήν το διαβάσεις εσύ. Στολέω γιατί καταλαβαίνω πως δεν είσαι ηθοποιός από τις πάυσεις και πολλά άλλα που κάνεις στο λόγο σου. Κι αυτό ξέρεις, περνάει στους θεατές ενοχλητικά χωρίς να ξέρουν τι τους φταίει. Βρες έναν φίλο ηθοποιό ίσως...
Για το μικρόφωνο και μοντάζ κλπ, νομιζω πως σε συμφέρει καλύτερα να νοικιάσεις για μία ώρα ένα στουντιο ηχογράφησης ώσπου να μάθεις να το κάνεις μόνος σου.... Νομίζω. γιατί έχω καιρό να έρθω σε επαφή με τέτοιου τύπου πραγματα.
twra me to micro poios se pianei...
ΑπάντησηΔιαγραφήoute synora oute tipota de se stamata...
alitheia mporume na pame pantu?
ki an den ta gnwrizume ola?
tutestin an den gnwrizoume oti yparxei kati pws na to fthasume anempodista afu auti i agnoia einai to anipervlito empodio?(einai?)
ta oria tvn gnwstikwn mas oriwn mipws einai ta aiwnia synora pou pote de tha boresume na diaboume gi auta pou de gnwrizoume(...tus xronus, tus topus , tus antrwpous)?
@ore.karamitros
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγόρασα πρόσφατα ένα καλώ usb μικρόφωνο και σκέφτομαι να βάλω να κάνουν το σπικάζ δύο φίλοι που κάνουν ραδιόφωνο.
Δεν είναι κακή ιδέα αλλά το "κάνουν ραδιόφωνο" δεν μου λέει και πολλά για τις ικανότητες στο σπικάζ. Θα μου επιτρέψεις να επιμείνω στις γνώσεις των ηθοποιών στο σπικάζ και στο πόσο σημαντικές είναι αυτές οι γνώσεις για το αποτέλεσμα που πολλές φορές ασυνείδυτα εγγράφεται πολυ καλύτερα στο αυτί του θεατή.
ΑπάντησηΔιαγραφή