Τα βιντεάκια που υπήρχαν στο post αυτό αφαιρέθηκαν μιας και υπάρχει νεότερο καλύτερα μονταρισμένο βίντεο στην νεότερη ανάρτηση.
Αυτό είναι ένα βιντέακι με πλάνα-βίντεο από το Φεστιβάλ Πάλης στο Αλαν Τεπέ τον Αύγουστο 2006. Μέσα στο βίντεο θα δείτε και την συνέντευξη με τον Εμίνογλου Μεχμέτ (είναι ο πρόεδρος της κοινότητας Οργάνης η οποία οργανώνει το φεστιβάλ). Το βιντεάκι συνολικά βγήκε 16 λεπτά αλλά βρήκα τεχνικές δυσκολίες ώστε να το ανεβάσω στο myspace.com ολόκληρο, αναγκάστηκα να το χωρίσω σε 2 μέρη και να το ανεβάσω στο youtube.com.
Από εκεί και πέρα θα ήθελα γνώμες όχι μόνο για το περιεχόμενο του βίντεο αλλά και από την αισθητική άποψη. Γενικά τα τελευταία 2 χρόνια πειραματίζομαι με το μοντάζ σε βίντεο και αυτό το βιντεάκι είναι μια προσπάθεια. Για να το μοντάρω, ξενύχτησα ένα βράδυ, και τώρα που το είδα 4-5 φορές παρατηρώ ότι θα μπορούσα να κάνω και διαφορετικό μοντάζ. Ίσως πρέπει στο μέλλον να βρω ένα τρόπο ώστε η συνέντευξη με τον Εμίνογλου να δέσει μαζί με τα πλάνα της πάλης και να μην είναι ξεχωριστά.
Γενικά όταν σκηνοθετείς μια ταινία πρέπει από την αρχή να έχεις στο μυαλό σου το σενάριο. Εδώ όμως δεν γνώριζα τι θα τραβούσα.. και η συνέντευξη με τον πρόεδρο της Οργάνης έγινε μετά το τέλος του πανηγυριού.
Τα 'κολλήματά μου' με τα σύνορα φαίνονται και σε αυτό το βίντεο (δεν έχω κόψει στο μοντάζ το κομμάτι που αναφέρεται ο Εμινόγλου στα σύνορα). Επίσης επίτηδες έβαλα και τις 'συνεντεύξεις' των δύο πρώην μαθητών που συνάντησα τυχαία στο Αλαν Τεπέ. Επίσης επίτηδες δεν έκοψα το σημείο που λέω στον πρόεδρο της κοινότητας Οργάνης ότι θα μοντάρω τα πλάνα και ότι θα του φέρω το βίντεο.. και επίτηδες έβαλα μέσα στην ταινία και το πλάνο που ο Αλμπουκερήμ ‘μου παίρνει συνέντευξη’ στο τέλος. Νομίζω ότι με αυτό τον τρόπο φαίνεται και η συμμετοχή του σκηνοθέτη μέσα στην ταινία. Κάτι τέτοιο δεν έχουμε συνηθίσει στην αισθητική των ταινιών τεκμηρίωσης που βλέπουμε στην τηλεόραση/σινεμά. Αυτά ως σκέψεις/πειραματισμοί.
Έχω διάφορα βίντεο από την περιοχή της ορεινής Ροδόπης τα οποία θέλω να τα αξιοποιήσω σε μια ολοκληρωμένη ταινία τεκμηρίωσης με θέμα την περιοχή ( είμαι ψωνάρα ;-)).
Ένας φίλος που έδειξα το βίντεο χθες μου είπε ότι η χορογραφία στο τέλος του 1ου μέρους είναι κουραστική.. και ίσως θα έπρεπε να βάλω περισσότερο πάλη στο βίντεο. Εμένα μου είχε κάνει πολύ εντύπωση η συγκεκριμένη χορογραφία (είναι κιτς βέβαια, υπήρχαν και άλλες χορογραφίες αλλά επέλεξα να βάλω μόνο αυτή), όμως ο σκοπός στο ταινιάκι αυτό δεν είναι να δείξω σκηνές πάλης.. αλλά να παρουσιάσω ολόκληρο το φεστιβάλ σε μορφή ταινίας τεκμηρίωσης (=ντοκυμαντέρ).
Κάποια στιγμή θέλω να μοντάρω και ένα βιντεάκι με τα πλάνα μουσουλμανικής πάλης από την περιοχή Χίλια που τράβηξα τον Αύγουστο 2005.
Φωτογραφίες από το φεστιβάλ στο Αλαν Τεπέ ήδη είδαμε εδώ και εδώ. Εδώ έχω μια φωτογραφία από το Ιεροσπουδαστήριο που αναφέρεται μέσα στο βίντεο από τον μαθητή (στο Μέρος 1) ;-).
g[g]ia g[e]ia!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαταρχήν τα video είναι πολύ ενδιαφέροντα.
συγχαρητήρια!
θα σου γράψω τη γνώμη μου επειδή κάπως την ζητάς στο post, αν και συνήθως το αποφεύγω, γιατί δε θέλω να βλέπω τα πράγματα από την πλευρά του κακομαθημένου καταναλωτή.
=]
σχετικά με το "περιεχόμενο":
μου άρεσαν οι πολλαπλές συνεντεύξεις συμπεριλαμβανομένης και της δικής σου.
σχετικά με τις συνεντεύξεις θα ήθελα να ακούσω ίσως και έναν ενήλικο παλαιστή, μία γυναίκα από αυτές που κάθονταν όλες μαζί στο κοινό, κάποιον μουσικό, κάποιον από τους back stage ανθρώπους...
νομίζω ότι το video χρειάζεται περισσότερο focus, στην πάλη ή στο φεστιβάλ πάλης ή στην περιοχή ή σε κάτι άλλο που όριζει το ενδιαφέρον σου πιο ξεκάθαρα.
πχ. αν το θέμα είναι η πάλη, ίσως θα μπορούσες να τονίσεις την ιεροτελεστία περισσότερο, κάτι που το έκανες πχ εκεί που τους έδειχνες να αλείφονται με λάδι[?] ή που τους είχες στη σειρά, αλλά ίσως η χρονική δομή της πάλης θα περίμενα/ ήθελα να γίνονταν πιο αντιληπτή.
μου άρεσαν πολύ οι συνεντεύξεις των παιδιών στο χώρο της πάλης.
οι άλλες που ήταν προς τη φύση [?] είχαν τρομερό ενδιαφέρον αλλά δε νομίζω ότι ταίριαζαν αν το θέμα είναι η πάλη. μου αρέσε όμως ο διάλογος με τους μαθητές σου, οπότε χαίρομαι που το είδα αυτό.
από "αισθητικής άποψης":
εδώ τα πράγματα είναι δύσκολα γιατί όπως μου έγραψες στο προηγούμενο post τα κριτήρια είναι προσωπικά.
στη θέση σου θα απέφευγα χαρακτηρισμούς "καλλιτεχνική" ή "κιτς", γιατί εφόσον τα κριτήρια είναι προσωπικά ένα "μ'αρέσει"/"δε μ'αρέσει" με ή χωρίς αιτιολόγηση μάλλον είναι αρκετό. ne c'est pas?
όπως δηλαδή λέει ο φίλος σου ο θοδωρής [?] σε κάποιο από τα αρχικά σου posts αν μπορείς να πείσεις και τους άλλους ότι μία [ίσως μέτρια] φωτογραφία είναι τέχνη, τότε είναι τέχνη. συμφωνώ ως ένα σημείο με αυτό, αλλά προσθέτω την ανάγκη για μια νέα ματιά απέναντι στη ζωή μέσω της τέχνης.
σχετικά λοιπόν με τα video, καταρχήν είναι ωραία.
το σχόλιο/ πρόταση που θα κάνω έχει να κάνει πάλι με focus αυτή τη φορά της εικόνας. μπορεί να είναι zoom in/out ή ίσως χρώμα, κίνηση, πρόσωπο, ή να δείχνει πχ. το "χάος" των χρωμάτων των ρούχων χορευτριών.
βέβαια αυτό είναι πολύ δύσκολο στην περίπτωση του ντοκυμαντερ...νομίζω γιατί κανείς νιώθει το χρέος να τα δείξει όλα ή τουλάχιστον να μην κρύψει κάτι από αυτό που βλέπει ή αντιλαμβάνεται ως αλήθεια.
κάτι που μου άρεσε είναι όταν άκουγα την συνέντευξη του εμίνογλου και έβλεπα εικόνες από το φεστιβάλ.
γενικά πιστεύω [χωρίς να σημαίνει καθόλου ότι το καταφέρνω] στην αφαίρεση ggia, που νομίζω είναι απαραίτητη στη σημερινή εποχή με τον πολλαπλό βομβαρδισμό πληροφορίας.
δυστυχώς με την αφαίρεση η επικοινωνία με τους άλλους είναι δύσκολη... οπότε με αυτά τα όρια παίζω κι εγώ. μου άρεσε τώρα τελευταία ένας τίτλος blog/ ομάδας ανθρώπων "the erasers". μου ενίσχυσε αυτή την επιθυμία.
τώρα θα προσπαθήσω να εφαρμόσω το concept αυτό με τα αντικείμενα που έχω συγκεντρώσει στο chicago τα 3 τελευταία χρόνια και ελπίζω να τα ελαττώσω στα απολύτως απαραίτητα/ αναντικατάστατα.
να σε ρωτήσω όμως, με ποιο πρόγραμμα κάνεις το μοντάζ, έχεις την δυνατότητα να επεξεργαστείς την εικόνα?
Hi!
ΑπάντησηΔιαγραφήCool wrestling stuff!!!
BUT why do you label oil-wrestling “Muslim”?
Well there are many Muslim villages on almost all regions of the Balkans: Northeastern Greece (Pomaks & Turks), Bulgaria (Pomaks & Turks), Macedonia (Pomaks, Albanians), Kosovo, Southeast Romania (Turks) and of course Turkey, where people practice oil-wrestling at festive occasions. But in all these countries/regions and ethnic groups, also “dry” wrestling is practiced at feasts. As far I know (not 100% sure!), in the area around Organi Pomaks (not Turks) are living. If you cross the border and go to any of the Pomak villages in the Bulgarian Rodopi, you will see that the wrestlers there don't or they rarely oil their bodies. I mean: a wrestling-style is connected neither with religion nor with ethnicity.
At the same time, in the same countries/regions, there are quite a lot Christian villages and small towns where people have oil-wrestling competition at Christian feasts. Make a trip at any Christian feast to Greek Macedonia, especially to the villages and towns between Thessaloníki and the Bulgarian border (and especially in the Serres-Nigrita area) and you will see that the “palestras” are in front of the churches of the particular Christian saints celebrated on those particular days. For example, in Nigrita people have a panigiri dedicated to Ag. Athanasios. Go to the Ag. Athanasios church there and just opposite to the church you will see a wrestling field, on which entrance you will read “Palaistra Agiou Athanasiou”. And on that panigiri you will see Christian competing in oil-wrestling and wearing the same leather pants (kispeti) as in your pictures and videos.
Exactly the same you will see in the town of Sohos (where only Christians live) at the Panigiri 12 Apostolon (June 29-30, St Peter & Paul). Check the photos in this photo album (http://sohosfm.livepage.gr/image/396) – you will see the procession with the icons and then the oil-wrestling in the wrestling-stadium at the 12 Apostles church.
Will you label this “Christian wrestling”???
@zenovia
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ για τα σχόλιά σου.. στα οποία συμφωνώ.. το βίντεο δεν επικεντρώνεται κάπου, έτσι θα πρέπει να το ξανα-μοντάρω..
το πρόβλημα είναι ότι όταν το τράβηξα σκεφτόμουν απλά να έχω μερικά πλάνα από πάλη μήπως και τα χρησιμοποιήσω σε μια γενικότερη ταινία τεκμηρίωσης για την Ροδόπη.
Γενικά δεν είμαι πολύ εξοικειωμένος με το να τραβάω βίντεο ανθρώπους. Γενικά, όταν κρατάς φωτογραφική μηχανή στο χέρι έχεις επιθετική συμπεριφορά στο κόσμο που φωτογραφίζεις, όταν είσαι με βιντεοκάμερα και πας να ξεκινήσεις ερωτήσεις, τότε γίνεσαι ακόμη περισσότερο επιθετικός.
Παρόλα αυτά, ίσως με κάποιο παλαιστή να μπορούσα να είχα μιλήσει, αλλά άτομα από το κοινό (ιδιαίτερα με γυναίκες) είναι πιο δύσκολο -- άσε που οι περισσότερες εκεί δεν ξέρουν ελληνικά. Έτσι και αλλιώς πειραματίζομαι/μαθαίνω με το βίντεο.. την επόμενη φορά θα το σκεφτώ καλύτερα το γύρισμα..
Σχετικά με το zoom in/out της εικόνας. Γενικά όταν τραβάς με 1 βιντεοκάμερα (και δεν έχει ομάδα με άλλους που να έχουν βιντεοκάμερες και να τραβάν μαζί σου) για να έχεις συνεχόμενο ήχο (γιατί εκτός εικόνα που την μοντάρεις όπως θες πρέπει να έχεις και τον ήχο συνεχόμενο) τραβάς μονόπλανα. Συγκεκριμένα τραβάς γενικό πλάνο και αποφεύγεις τα πολλά zoom-in/out γιατί μετά θα έχεις πρόβλημα με τις μεταβάσεις στο μοντάζ. Στο πλάνο με το χορευτικό.. είναι όλο μονόπλανο.. και σε ένα σημείο που κάνω zoom.. επειδή αυτό δεν μου αρέσει αισθητικά.. πετάω στην μέση το βίντεο με την μουσουλμάνα κοπέλα που μιλάει στο κινητό.. Γενικά αν κάνεις πολλά zoom-in/out... τότε βρίσκεις δυσκολίες μετά στο μοντάζ..
Γενικά μισώ την αισθητική του zoom, και όταν τραβάς χωρίς τρίποδα κουνάει πολύ η κάμερα..
Στην αρχή που μίλαγε ο Εμίνογλου και βλέπαμε σκηνές από την πάλη βόλευε γιατί δεν είχε μουσική (ζουρνάδες πάλης), αλλά μετά ήταν και η μουσική στην μέση και τον έβγαλα.
Σε λίγες μέρες θα ανέβω Κομοτηνή και θέλω να ανέβω και Οργάνη για να δώσω το βίντεο στον Εμίνογλου, θέλω να μοντάρω καλύτερα το βίντεο.. (εκτός από τα πλάνα που μόνταρα έχω και άλλα πλάνα που δεν χρησιμοποίησα).
Ίσως το πλάνο με τον Αλμπουκερήμ στο τέλος να το κόψω.. θα δω πως θα πάει το μοντάζ αισθητικά και θα αποφασίσω.
Άραγε ένας Αμερικάνος πως θα έβλεπε τις σκηνές πάλης; Τα πλάνα φαίνονται πολύ 'εξωτικά' με τις φορεσιές, τον κόσμο κλπ κλπ.. ;-)
Ποιο είναι το blog των "erasers" να ρίξω καμιά ματιά;
@akzent2@yahoo.com
ΑπάντησηΔιαγραφήI agree with you.. it is a mistake to call it "traditional Muslim wrestling". In Greece, in the region of Rodope the people are referring to this festival of wrestling as "festival of Muslim wrestling". And this is the reason that I made the mistake and I named it like that.
There is an English version of this blog where I posted in English about the wrestling:
http://eggs-in-art-en.blogspot.com/
thanks for your comments! I will contact you by e-mail if I will need more information about the oil wrestling events around the Balkans because seems that you know several things! ;-)
Καλησπέρα, μπήκα τυχαία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είμαι ειδική αλλά μου άρεσαν τα βιντεάκια, για την θετική οπτική τους μάλλον. Προχώρησα στο γρήγορο τον πρόεδρο στο δεύτερο βιντεάκι, νομίζω ότι είσαι πολύ φιλικός και όχι επιθετικός και αυτό βγαίνει και στους άλλους. Πιο πολύ μου άρεσε το πρόθυμο πιτσιρίκι που τραβάει στο τέλος και δείχνει και το δάσος, χωρίς να μειώνω την συμμετοχή σου. Εσύ του ΄δωσες την κάμερα, εσένα γράφει, και εσύ το έβαλες για κλείσιμο στο βιντεάκι. Σαν άσχετη με το θέμα που διαπραγματεύεσαι πήρα μια καλή εικόνα από το τι γίνεται εκεί. Άμα θες το τραβάς παραπέρα, κοινωνικά, πολιτισμικά, εικαστικά, ή δε ξέρω τι άλλο.
ggia thaumazw ton tropo pou syndeeis ta pramata
ΑπάντησηΔιαγραφήdeixneis diaforetikws apo otan milas stus gyrw su...
alitheia tha ithela na synergastume gia tin tainia gia tin imbro
me to azimiwto fysika...
ti ginetai yparxei logokrisia?
ΑπάντησηΔιαγραφή@efi
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ για τα σχόλιά σου, πριν λίγο τελείωσα και ένα νέο βίντεο με πάλη από την περιοχή Χίλια, και ξαναμόνταρα τα παραπάνω βίντεο που είδες.
Μέχρι το πρωί θα έχει τελειώσει το video encoding και θα τα ανεβάσω και τα 3 σε νέα ανάρτηση στο ιστολόγιο.
Πάντως προλαβαίνεις να πας στην πάλη, στην Ροδόπη που ξεκινά σε λίγες μέρες αν σου άρεσε! ;-).
@trakatruka
θα τα πούμε από κοντά ;-) ετοιμάσου..